Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett09-hälsa-sjukdomar-veterinärer
Läst 808 ggr
elin.andersson
1

Vad är detta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Jag la märke till några små "prickar/minibulor" på min Lillys öron idag och undrar vad detta kan vara?
Blev lite orolig om det kan vara något farligt eller obehagligt för henne?
Men det är inget som vi har märkt iaf att hon störts utav, hon har inte kliat sig eller så där.

Våra två chinchillor är nu 6 månader gamla och vi har haft dem i snart tre månader. Jag kollade på bilder på dem vi tagit från första dagen, även då hade hon dessa små prickar, så det är inget nytt.

Jag undrar alltså om detta är något konstigt eller om det bara kan se ut så helt enkelt?

elin.andersson
0

En till bild..

elin.andersson
0

Ingen som vet? 😮

Rafflan
0

Inte helt säkert men tror det kan se ut så på vissa, och att det inte är någon fara :)

Millchan
0

Fettknölar om jag inte missminner mig fel, ingen fara alls en del av mina djur har också såna!

www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem 

Spjetan
0

Jag vet inte heller vad det är. Vissa chinchillor har dem. Jag har även märkt att de kan uppkomma ibland i samband med små bitsår eller liknande. Så jag funderar på om det även kan bero på sårläkningen. Men det är inget farligt i alla fall.

elin.andersson
0

Okej, tack för era svar! :)

Precis, de verkar ju inte störas av dem på något vis, men ville ändå fråga för att vara på den säkra sidan :)