Köpa chinchilla
Min pojkvän och jag bestämde oss för att skaffa chinchilla, nu har vi läst en massa och tänkte först ta över min kusins chinchilla, men bestämde oss för att ta två små bebisar istället :) Är inte så noga med färg och sånt, mest att dom kommer från en seriös uppfödare och att djuren mår bra etc.
Hur gamla ska dom vara för att flytta ifrån sin mamma, har läst lite olika från 8-12 veckor. Är det någon uppfödare här som har bebisar som är redo för att flytta snart? :)
Vi bor lite utanför göteborg ifall det är någon uppfödare här som känner sig sugen på att kontakta mig, berättar gärna mer om oss och sånt.

Är det du som har mailat mig?
Jag mailade ju tillbaka till dig om pink white honan som är fem veckor nu och redo att flytta när hon är 10 veckor. Men det var ju som sällskap till den ni skulle skaffa.
Annars är ju både Milky Way och Knock till salu tillsammans och de är ju redo att flytta nu, 5 och 6 mån gamla. Ni frågade ju om dem också.
Sen har jag två pojkar, syskon. En svart och en brun som också är ca 5 veckor nu, redo att flytta vid 10 veckor.
Du kan ju maila mig igen ifall något låter intressant.
Jag har en hane till salu, dock vill han få bebis sällskap av en annan hane, så det vora om ni tingade en bebis från någon annan också då jag inte har några bebisar till salu just nu.
Min hane är troligt tam, kelig och social, hans mamma dog så han fick matas med nappflaska och fostras av en annnan chinchilla hona. Och allt genom hela hans uppväxt har gått bra och idag bor han ihop med en av mina andra hanar :)
Han är ca 5 månader i färgen beige ebony, lite brun på ryggen och sen ljusare på sidorna och beige på magen :)
Finns i Kungsör.
Låter han intressant eller oim du vill veta nåt mer kan du fråga här i tråden, skriva ett PM eller mejla på jenny.nr1@telia.com
Hej Rafflan :) Vi är en familj i Eskilstuna som är sugna på att skaffa ett par chinchillor. Jag tänkte att eftersom du bor i Kungsör så skulle du ligga bra till geografiskt :)
Jaha ojdå! Är ny härinne och nu såg jag ju datumet! Sorry

Tråden är från 2010 så ta kontakt med de personerna via mail eller pm istället. Inte säkert de läser härinne längre.
#3 Vi bor i Eskilstuna och har möjligen chillor som kan tänkas flytta :)
Även Rafflan har köpt två av oss tidigare.
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se
#3 Hej! Jag har två brudar som letar nytt hem, finns en annons här på sidan. Jag bor i Trosa, men transport löser sig! :) Vänliga hälsningar Caroline