Chinchilla hona omplaceras.
Hej,
jag söker nytt hem till min chinchilla hona då hon tyvärr förlorade sin burkompis i helgen och jag tycker synd om henne att sitta själv:(
Hon är ungefär två år gammal och standardgrå. Hon vill som sagt gärna ha sällskap och jag har bara hanar förutom Athena och hon har aldrig suttit själv.
Hon är en trevlig dam men lite blyg av sig och behöver därför komma till någon med lite tålamod.
Hon har i dagsläget ingen stamtavla men det kan ordnas.
Priset är inte viktigt då jag är mycket mer mån om att hitta ett bra hem till henne. Jag kan även försöka hjälpa till med transport en bit om det behövs.
Tror du att du har ett bra hem till Athena? Hör gärna av dig med vad just du kan erbjuda.
Ett tips är att skriva vart ni befinner er så folket som ev är intresserade vet.
Lycka till och hoppas ni hittar ett bra hem!
Det hade jag glömt, tack för tipset!
Vi finns i Kristianstad, men kan som sagt hjälpa till med transport om det behövs.
Finns det någon bild på henne man kan få se? Några ärftliga sjukdomar? Kastrerad? Försäkrad? Egenskaper? :) Ju mer information om henne detso lättare att sälja henne!
Jag har haft 5 chinchillor i mitt liv, levt med dem i 7-8 år. Pluggat all info jag kan hitta om dem som en dåre så jag nästan kan det utantill. Bor även själv i Kristianstad med min mamma. Jag har funderat på att skaffa en hona, för jag har velat börja föda upp. Men, mina föräldrar vill inte för de antar att det ska bli en massa ungar som man inte kommer kunna sälja. Jag har två hanar, den yngsta är kastrerad. Han är ett år om två månader. :) Också en standart grey.
Hoppas du hittar ett hem åt Athena!
Hon omplaceras endast till sällskap då det har funnits tandsjukdomar på hennes pappas sida. Jag är inte intresserad av pengar utan att Athena ska få ett nytt, bra hem med en ny kompis då hon inte mår bra ensam.
Jag har en gammal bild jag bifogar, nya finns att maila vid intresse.
Hon är väldigt snäll och trevlig att hantera. Kan vara lite blyg men det lägger sig fort när hon lär känna personen.
Känner ni någon som kan tänkas ha plats och intresse för Athena så snälla hör av er.
Det står fel på hennes ålder, hon är ca 4.