Första hemmabyggda chillaburen
Skapar en ny tråd för att visa upp buren som jag och min sambo har byggt från grunden.
Det är första gången vi byggt en chillabur så vi blev väldigt nöjda över hur bra den ändå blev på första försöket hehe.
Buren är gjord efter mina ritningar.
Den är ca 162 cm hög
Den är runt 113 cm bred
och så är den 62 cm djup
Blev en rätt hyffsad stor bur ändå :)
Här är buren framifrån ( dock svårt att få med hela buren då jag inte fick plats att backa mer).
(fler bilder på buren kommer i tråden)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Så vad tror ni? kommer nykomlingarna att trivas i buren sen när dom flyttar in? :)
Ser kanonfint ut, riktigt stiligt gjort och stort och rymligt!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Tackar :)

Försökte visa bilder för töserna, men de var mest intresserade av att tugga på datorn.
Men jag tror det blir kanonbra. Så länge ni fyller buren med mat och godis så kommer vi hälsar de!
Hihi så bra :)
Det ser jättemysigt ut tycker jag, och dem kommer nog älska alla klättermöjligheter.
Åhh, den är jättefin! =)
Verkligen jättefin! :)
Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor
Jättefin.. du har då verkligen lagt tid på buren =)
Tack så mycket allihopa ^^ å ja tid är det lagd på buren, många timmars arbete kan jag säga, så det har vart lite slitigt, men väldigt roligt sen när det vart klart :)
Skulle det bli så att du säljer den någon gång så finns jag här 
hehe, kan va bra att veta ;) ifall man i framtiden bygger en ännu bättre bur då kan man sälja den gamla :P men har dock svårt att se att jag nånsin skulle sälja den, hehe :P
Riktigt fin bur !:)
har själv bestämt mig för att bygga en bur till min chilla och undrade bara om det svarta träet är plywood ? har ni köpt det så eller är det målat ?:)
#16 det är spånskivor vi använt för att göra väggarna, sedan målade vi bara utsidan svart med en bra täckande färg :) dock om du ska använda spånskivor så se till att alla kanter döljs på ett bra sätt så inte chillorna kommer åt att tugga påspånskivorna :)
okej, tack för tipsen ! (:
Hej!
Undrar bara vart du köpte nät?Och vad det kostade?
Vi ska bygga en bur och har räknat ut att vi behöver ca 2-2,5 meter nät men vet ej vart man kan köpa nät i metervara..
Dessutom,vilka nät-sorter är okej för chinchillaburar?
Tacksam för svar! =)
Mvh Madelen
Vi köpte nät ifrån ÖB, deras utomhusavdelning. Köpte vi en stor rulle som hade ett par meter på sig. Nätet ska väl helst vara fyrkantsnät (se på bilderna). Köp inte sån där hönsnät som är sexkantigt, öglorna är för vassa. Så som sagt fyrkantsnät är att föredra :) Kostnaden minns jag inte, men det var ingen farlig kostnad med en sådan rulle :)
Fint!
http://www.totoroschinchilla.n.nu/
Jättefin bur! :) Vill själv bygga en större bur någon gång. :)
Ha en trevlig dag!