Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett: 02-medlemspresentationer
Läst 1358 ggr
PEwhite
0

Vilsen chinchillalös liten tomte här

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var helt besatt av chinchillor för några år sedan. Jag var fullt seriös när jag började skissa på buren jag tänkte göra av en garderob. Jag vill fortfarande ha en chinchilla någon gång i framtiden, men jag lyckades få in i mitt envisa huvud att chinchilla inte är rätt djur för en tjej som går i skola, bor mitt i stan och har kaniner, marsvin, gerbiler och hamstrar.

Chinchillor kräver troligen lika mycket som (om inte mer, på sitt särskilda sätt som skiljer sig från-) belgiska harar som jag gillar att dregla över. Över bilder, förstås. De kräver så mycket social träning för att ens bli hanterbara. Min nära vän kan knappt lyfta sin hare utan att den i stort sett sprättar upp henne med klor och tänder. Det är ganska läskigt faktiskt. Jag tror jag hänger med på er båt… Kanske. Chinchillor är förhoppningsvis.. Eh, heh. *host* lättare. 😃

Så tills vidare kommer jag bara glida runt här och kommentera i trådar och "gilla" inlägg, njuta av bilder på vuxna såväl som chinchillabebisar. Jag hoppas på det, i alla fall. Senare kommer jag att skapa en tråd för några blyertsteckningar så att jag får bidra med något här. Jag har inte lika många djur längre, och jag har mått väldigt dåligt i något år nu. När jag mår bättre kanske jag kan börja titta efter omplaceringschillor, om jag orkar mer då.

Jag hoppas att det här är en iFokus-sajt med trevligare stämning, jag har något dåliga erfarenheter av alltmöjligt-dåligt iFokus. Jag är lite blyg tror jag. Be gentle with me. 😊

Här är en tös som försöker säga något till dig. ↴

Time is priceless, yet it costs us nothing. You can do anything you want with it, but you can't own it. You can spend it, but you can't keep it. And once you've lost it, there is no getting it back. It's just gone. Väckarklocka

Growing old is inevitable, growing up is optional.

LadyS
3

Du är varmt välkommen att hänga med här i vårt lilla gäng och bland alla trådar…. Kanske blir du också en lycklig chilla ägare en dag i framtiden. Och vad är då bäst om inte redan vara påläst och veta en hel del. 

Så häng du på… stämningen är för det mesta väldigt trevlig och social. Visst kan vi alla ha olika åsikter men aldrig så vi är otrevliga mot varandra. 

Hoppas du kommer trivas med oss 😉