Hemmabygge klart !
Nu är den nya hemmabtggda buren färdig ! Äntligen ! Lämna gärna en kommentar om vad Ni tycker om den. Alltid lika kul med andas åsikter ! 😉 (bilden blev lite mörk, men ni kan säkert se ändå.) Med detta inlägget vill jag också säga att jag söker En hona , helst under 2 år. Och den får hemskt gärna ha Färgen Black Velvet!(helt kär i den färgen haha) Stamtavla är inget måste. Min mejl: mimmi_jeppsson@hotmail.com
Jaha.. Nu blev det nåt fel och det gick inter att ladda upp någon bild .. Typiskt ! Men iallafall.. Den har måtten 160cm*100cm*65cm* (höjd*bredd*djup). Den har 6 hyllor , varav 1 stor i mitten som är heltäckande och 5 andra som sitter på olika höjder. Där är 2 stora nätdörrar på framsidan och plywood på de resterande 3 sidorna med små hål med hönsnät som små fönster ☺ Hoppas ni kanske kan se den framför er haha 😊

Det som gör att bilder inte går att ladda upp är oftast att de är för stora eller att de har bokstäverna å, ä, och ö i sig.
Har du ändå problem och vill lägga upp bilder så kan du maila dem till mig så ordnar jag det:)

Det var en fin och stor bur, tror dina blivande chillor kommer att bli lyckliga där 
www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem
Tack så mycket #3 och #4 ! Det glädjer ☺ lillkillen har redan flyttat in och han trivs superbra ! Den andra kommer om drygt en vecka. Så vi får hoppas att dom trivs tillsammans och i den nya buren ☺
Hoppas du kommer trivas lika bra som dem med att sova en meter ifrån varandra… om det nu är en säng jag skymtar i hörnet av bilden 

Jättefin bur ser det ut att vara i alla fall!!
åhhh.. ge mig ^^
Sjukt fin !! :D
#6 Haha, helt rätt ! Det är en säng du ser . Men det ska nog inte vara några större problem eftersom att hans förra bur också stod där. Man vänjer sig med tiden, haha ☺ tack ! #7 Tack så mycket !! ☺
wow, väldigt fin! :D
Jättefin! :)
Måste fråga er här.. är det okej att ha playwood i buren för chinchillor som sittbrädor och bygge av bolåda? Alltså, jag undrar om det är farligt för chinchillorna att få i sig? Och OM det är det.. vad ska man annars använda sig utav?
#10 Det är ju inte direkt det bästa alternativet, det finns lim i trät och det kan vara farligt för chillorna. Fast iof innehåller många olika byggskivor lim. Använder själv mdf skivor som också är limmade men har täckt för kanterna så det inte går att gnaga på dem och förser chillorna med mkt grenar istället. 🙂
~mikkan