Lös i magen
Hej ! Min chinchilla är väldigt lös i magen, och jag börjar bli orolig om det kanske också gör ont i hennes mage… Om ni vet något snälla skriv en kommentar så skulle jag bli glad :)
Jag hade en chilla som var lös i magen ett bra tag och fick tipset att prova mjölkpellets och det fungerade på henne så hon får nu varje dag en liten dos mjölkpellets!
Mjölkpellets kan du köpa från uppfödare Tex av www.silverklippan.se
Dock ska jag väll säga att det inte hjälper alla chillor vissa kan ju bli lösa av det också men för min hona gjorde de det!
www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem
Jag skulle nog inte rekommendera att tillföra mjölkpellets om ej nödvändigt. Det är ju väldigt sött och väldigt mycket sött i en störd tarm tror iallafall inte jag är någon jättehöjdare.. Åtminstone inte som första åtgärd…
När jag har någon chilla som är lös i magen brukar jag plocka bort pellets och om du ger något godis låta bli det också några dagar och ge bara massvis med hö. Diarré brukar kunna bero på för lite fibrer i magen/för mycket godis/pelletsätande.
Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor
#2 Ja det har jag testat innan jag tillförde mjölkpellets alltså vara utan pellets och bara ge hö, det stämmer det Susanna skriver dock hjälpte inget annat på min Aretha och min goda vän Cattis tipsade mig om detta!
Hon var lös i magen över en månad dock ej direkt rinnig utan väldigt mjuka pluttar som blev tillplattade i buren och det var jätte grojs i buren med bajs och efter mjölkpelletsen så har hon inte haft dom problemen mer!
Nu mår hon prima ballerina 
Men prova det Susanna skriver innan du tar till annat 
www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem
Okej,tack så mycket för svaren :)