Grenar!?
Hej hej.. Nu har jag byggt om chillaburen och blev äntligen nöjd :)
Men..Jag undrar över det här med grenar. Jag har sett bilder på burar där folk har tjocka "korviga" grenar som deras chillor klättrar på. Frukt-träd är ju ganska raka i stam och grenar. Finns det några andra grenar man kan köpa/skaffa som har lite roliga former och som de kan klättra på. Och som är ofarliga om de får för sig att tugga på dem.
Sen undrar jag hur viktigt det är att chillorna har färska frukt-grenar att gnaga på och vart man kan få tag på det så här i vintetid??
Bor i ett hyreshus-område och har vart ute på nätterna och snott från äppleträdet på gården
men vågar nog inte göra det mer då trädet börjar se naket ut.. haha.
När jag får slut på äppelkvistar brukar jag lägga ut en förfrågan på Facebook så att mina vänner ser. Oftast är det då någon snäll vän som skriver att jag kan få komma hem och klippa från deras träd. Det kan vara värt ett försök! 
Har inte så mycket äppelträd att norpa ifrån jag heller, brukar ta lite smågrenar här och där=) Pärongrenar kan också få följa med hem.
Använder tallgrenar som jag avbarkat och låtit torka länge som spring och hoppgrenar =) dom har oftast roliga "former"…snirkliga osv.
~mikkan
Har ni nån trädgårdsmästare på erat hyresområde som kan vara snäll och såga ner några kraftigare grenar till dig!
Våran trädgårdsmästare gör det åt mig lite då och då och ibland tar dom ner hela äppelträd och då passar jag på att norpa åt mig riktigt tjocka grenar som brukar vara rätt krokiga, nu senast fick jag bara sånna som är ca 2-5cm i diameter men chillorna gillar dom också!
www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem
Fick ett helt äppleträd uppsågat i bitar av en kompis.. Nu ska jag bara skrapa bort mossan som växt på det ;)
Vad snällt av din kompis, nu blir nog chillorna glada 
www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem
Har en ny fråga :) Mossan som växer på äppleträdet ska man ta bort har jag för mig!?
Hur viktigt är det att man får bort precis allt?? Vad händer OM jag skulle missa en liten mossbit på någon gren???