Lite frågor
Hej! Nu är det så här att från början var det inte tanken att jag skulle skaffa chillor men nu när jag läst massor och hört andra prata så gott om dom så blev ja väldigt sugen! Har några frågor:
1. Finns det någon uppfödare nära Västerås? Ev nära Trollhättan som har ungar klara till 9 december?
2. Hur tama blir dom?
3. Hur vanligt är de att dom bits?
4. Gillar dom att kela?
Förstår självklart att de är individuellt men tänkte mer i regel:)
Tack på förhand!
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
1. Ingen aning.
2. Beror på hur mycket du väljer att umgås med dem, handtama blir dom väldigt snabbt enligt mig. Viktigt att du väljer någon som gör dem handtama innan annars kan det ta ett tag.
3. Mina bits inte alls…dom kan smånafsa lite om dom tror att man har något gott med sig. 
4. Haha skulle skriva absolut inte men det är nog individuellt…mina gillar att springa runt och leka bara..typ. Ibland kan jag tvinga ner den ena till att gosas lite när han är jättetrött…då går det bra men inte annars 
~mikkan
Okej tack för svaret! Haha så dom springer när dom märker att man vill kela?;)
Sajtvärd på degus.ifokus
1. Jag har en underbar grå hane som är 4,5 månad 9 dec som letar efter ett hem. Jag bor 3 mil utanför Trollhättan, har inga problem med transport dit.
2 o 4: Ger man dom tid och tålamod, kan de bli hur tama som helst, men det är även individuellt. Man får räkna med att dom är "vildingar" tills 1-2 års ålder, då börjar dom upptäcka att bli kliad och klappad är ritkigt mysigt.
3. Hanterade och uppfödda chillor i trygg hemma miljö är väldigt sällan att de bits. Men dom smakar gärna på tofflor, strumpor etc vad de kommer åt när dom är ute på golvet och man fixar med burar etc.
Mvh Cecilia Junfors
Tack för ditt svar! Varför vill du sälja din hane? Finns bild och vad kostar han? Måste ju hitta en kompis isf!:)
Sajtvärd på degus.ifokus
Jag fick två st i kullen. Hans syster behåller jag. Tyvärr får man ju inte plats med alla, vill gärna ta en kull till på mitt par. Han finns här på iFokus under säles. Rundrik: "En charmig standard grå chinchilla hane"
Du får gärna maila så vi kan prata mera! cicci@junfors.se
Du har mail!
Sajtvärd på degus.ifokus
Hejsan! Jag bor mellan Norrköping å Örebro! Å kan nog mötas upp lite närmare dig ;) Jag har en dark/black hane som blir 3 månader då! Kolla gärna in min hemsida. www.vageloschinchilla.se Ibland har jag även omplaceringar men just nu finns det ingen som skulle passa! Mvh Sofia
1. Har du redan fått bra svar på!
2. Dem kan bli hur tama som helst om man lägger ner tid på det.
3. Väldigt ovanligt, jag har aldrig blivit biten.
4. Det är väldigt olika. Chico vill alltid pussas men hatar att man rör vid henne, Donnie är likadan. Frank vill gärna gosa, man kan bära runt på honom och han sitter gärna i knät. Mio kan också vara kelig, ibland. Annars så har han alldeles för mycket energi för att hinna med sånt.
#7 jag pmar dig nu!
#8 Tack så mycket för svaret!
Sajtvärd på degus.ifokus