Färg på urin?
Haha lite skum fråga men är chillornas urin i samma färg som vårt?
Har aldrig sett själva färgen då dom alltid kissar på spånet men idag så såg jag något rödbrunt kladd på ena hyllplanet på 3 olika ställen och blev lite orolig…men tänkte att det kanske är kiss??
Försökte ta en bild så ni kunde se vad jag menade men hittar inget att fota med.
Ingen har något sår eller så…någon idé om det är något annat (om inte kiss?)
~mikkan
Hos mej där jag har ett par st som i mellan varven kissar på hyllorna så ser deras urin rödbrunt ut.
Så det låter som att du inte behöver oroa dej för något.
Har du gett mycket äpplegrenar kan deras urin se nästan helt rött ut och kan lätt tas för blod, det gjorde jag som fick panik första gången.
Tur man har vänner som kan förklara för en när man ringer i panik till dem och undrar vad som händer ;)
Det förklarar saken!! Dom har fått en del äppelgrenar på senaste, fick lite panik och började undersöka tröttisarna från topp till tå vilket dom inte gillade och började föreställa mig inre blödningar o grejer haha knäpp man kan bli när man blir orolig =D
~mikkan
Förstår din oro… Jag gjorde lika dant kan jag säga första gången för att hitta såret. Men kunde ju inte hitta något och det var då jag ringde en av mina vänner ( Silverklippans uppfödare) och frågade henne vad det kunde vara.
Och det var då hon berätta att har man gett myckte äpplegrenar så kan urinet nästan se ut som blod.
Jo en smula knäpp blir man när man är orolig, men det är bara bra tycker jag för det visar att man verkligen bryr sig om sina medmänniskor och djur som i detta fallet.
Rönn ger en ordentligt orange färg! Och vet inte vilket träd det är, men något ger så det blir lite grönt också..
Vart också orolig första gångerna jag städade hos min pojkväns mamma, men hon förklarade ju att det var pinnarna :)
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se