Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett11-avel-och-uppfödning
Läst 765 ggr
CatchFatch
0

Intresse koll!

Hejsan!

Jag funderar på att para min Wilma och undrar lite om det är någon som skulle vara intresserad om det blir en möjlig försäljning. :)
Beroende på hur många ungar det blir och vilket kön så är detta bara en intresse koll! Funderar starkt på att behålla en. :)

Wilma är en Beige hona, som den 23/10 vägde 834g. Hon är helt underbar i sin mentalitet, Väldigt lugn och otroligt snäll! Hon har pendlat lite i vikten nu så tills hon är stadig igen så avvaktar jag.
Wilma har aldrig ställts ut och har inte, ännu, registrerats i SCAF. Men detta är lätt att ordna då vi har stamtavla på pappan och det finns på mamman men vi har den inte. Jag funderar även på att testa ställa ut henne men detta har inte skett än då JAG inte vill att hon ska sitta i en liten nät bur.. (A)

Pappan står mellan två val : Antingen Luffse eller Gnorf.

Luffse, Beige hane - Väldigt lik Wilma i mentalitet och personlighet dock mer aktiv och han är kittlig på rumpan. :)
Han skulle jag vilja använda för att han är den mest keliga chilla jag någonsin träffat, om man kliar honom så blundar han och börjar lyfta på framfötterna tills han nästan ramlar åt sidan. :P
Stamtavla finns.

Gnorf är Wilson White.. Tror jag.. Han har svarta ögon + öron, vit framkropp och svart rumpa samt svansen är både vit och svart.

Gnorf är otroligt aktiv och har fått otroligt fina ungar tidigare - Rafflan här på iFokus har hans senaste hane som är otroligt fin.
Gnorf är inte mitt första hands val men ägaren vill ha en kull till från Gnorf och någon från Wilmas släkt då alla ungar haft fått så bra temperament, mentalitet och väldigt fin kropp. Dessutom har alla ungarna varit otroligt aktiva, frammåt och gosiga.
Stamtavla finns.

Detta är som sagt bara det jag ännu funderar på och jag kommer avakta tills Wilmas vikt är stadig.

Bilder ska försöka tas idag och läggas ut här så ni ser vilka jag talar om. :)
Kommer även skriva upp samtligast vikter och födelse år ( har inte dem i huvudet just nu. :)  )

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se