(S) Kastrerad hane.
Det är med genuin sorg som jag kollar av om intresse finns för min Up North's Mix, en standardgrå safirbärare född 2004. Jag har ägt honom i sju år och han har alltid varit frisk och utan beteendestörningar. Snäll och social kille som vill ha en lugn och snäll hona som inte går på honom för hårt, tror inte det ska vara några som helst problem att sätta ihop honom med en ny tjej. Om det mot förmodan ändå skulle bli problem tar jag gärna tillbaka honom.
Mix blev tyvärr ensam för några veckor sedan, och går inte ihop med det honpar jag försökt sätta honom med (han gör inget, men de attackerar honom), och då jag helst inte vill skaffa fler chinchillor ser jag i första hand om han kan få en ny tjej hos någon annan. Jag är dock väldigt noga med var han hamnar, då jag är väldigt fäst vid honom: Hittar jag inte rätt hem får han bli kvar, så det är absolut inte först till kvarn.
Söker endast ett chinchillavant, långvarigt hem med tid för honom, och ej till barn.
Mix säljes för en liten summa och finns i Falun.
Skicka mig ett PM vid intresse.
Kan även tänka mig att låna ut honom i meningen att jag står för foder och eventuella veterinära kostnader.
Knuffar. Mix har suttit själv i två månader nu och vill gärna komma till ett hem med en kompis. :)
Knuffar igen. Om ni hör av er men sedan ändrar er, snälla, skicka ett mail och berätta det då. Det är så otroligt frustrerande när någon verkar vara jätteintresserad men sedan bara slutar höra av sig.
Knuffar en sista gång ch tillägger att jag tar bort kraven om erfarenhet och ej till barn, bara han får flytta nu.
Mix har nu flyttat och ska förhoppningsvis komma bra överens med sin nya chillakompis! :) Så tråden kan låsas.
Då låser jag tråden
Passar även på att önsak Mix lucka till i sin nya familj.