Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett: 18-köp-och-sälj
Läst 851 ggr
idacu2
0

S: black velvet unge

Har en black velvet unge till salu (född vecka 29). Han har tyvärr ingen stamtavla men mamman och pappan är från olika kullar så är inte inavel. Jag finns i Tranås i Småland :) Pris diskuteras i pm. Säljer honom endast till dig som redan har en/ flera chinchillor. Bild på chinchillan Aaron skickas vid intresse.

UlrikaD
0

Om det var denna bebisen du visade på exotiska forumet som hade en standardgrå pappa och en vit mamma så kan inte bebisen vara black-velvet.

idacu2
0

Hade några här hemma som har 40 chinchillor och som studerar chinchillornas färger.. De sa att mamman (den vita) är white velvet och pappan är grå standard.. En blandning av dessa kan bli (i mitt fall) en unge som får teckningen black velvet . Tror icke de har fel ;) den är svartare nu än på bilden .. Färgen kommer med tiden ;)

UlrikaD
0

Ja, en tov white och en standard kan ju få black velvet. Gick bara efter vad du skrivit för färger tidigare.

idacu2
0

Tov? Visste inte att färgen kunde ändras så mycket på bara några veckor då, så det var därför jag skrev att den var grå förut .. För det var den ju alldeles nyss x)

UlrikaD
0

White velvet och Tov white, samma sak. Tov=touch of velvet.

idacu2
0