Utomhus på sommaren?
Är det någon här inne som har sin chillor i utomhusvoljär modellen större på sommaren? Jag är sugen på att bygga något i hästväg med gammalt äppelträd att klättra rundor i. Har varit i en djuraffär/ zoo som lät sina chillor vistas i en sådan när vädret tillät.
Vad säger era erfarenheter?
Eftersom Chinchillor inte bör vara ute alls i vårt klimat, är voljär inte lämpligt för dem här.
http://www.totoroschinchilla.n.nu/
Chinchillor ska inte vara utomhus här i Sverige. De är känsliga för fukt, solsken, drag och mycket av de växter som finns här. De är inomhusdjur och ska vara inomhus.
Hm. Det var väl det jag trodde. Ännu ett exempel på att djuraffärer inte borde ha djur… Tack tack!!!
Som övriga har sagt så ska inte chillor vistas utomhus.
Och det är verkligen sorgligt att djurbutikerna inte vet bättre och lär ut helt fel saker till personer som är nya inom denna djurras.
Hade jag varit du hade jag tagit lite av de där äpple grenarna och satt in dem i deras befintliga burar i stället eller om du har möjlighet att göra en liten "lekpark" till dem inomhus i stället där det är säkert och använt grenarna där.
Tack! Lekpark inomhus? No problemo! :)
åh lekpark!! vilken underbar idé… kanske hitta en hel trädstam att sätta in… har sett folk som har hela träd inne som klösträd för katter.. det borde väl vara en dröm för chillor med.. och lite hänggrejjer i kanske…

#6 Det är en jättebra idé att sätta in större träd-delar att sätta in. Det uppskattas jättemycket:)
Och jag har massor av äppelträd som behöver snyggas till! Och ett rum i huset står tomt! Ideer ideer!! :D
#8 och så tycker jag att du kan skjutsa ett äppelträd till Simrishamn :p för där är ett som bara skriker att det måste hit *host host* 

Hmmm. Haha! Om jag åker åt det hållet så hör jag av mig, jag lovar! Om det inte blir ett helt träd, så blir det iaf grenar! Har hassel oxå, ska ju med fungera. :)
#10 ja det låter bra det :) bara hör av dig om du skulle hitåt någon gång :)
Absolut!