Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett18-köp-och-sälj
Läst 899 ggr
Stormkast
0

(E) Hona ca 8-10 år.

Då jag har en kastrerad 8-årig hane som blivit ensam efter att hans förra tjej hastigt avlidit letar jag nu en ny hona åt honom, helst någon runt 8-10 år. Ej för dominant då hanen är av det lite mesigare slaget.

Färg, stamtavla och/eller utställningsmeriter gör varken till eller från, då jag inte är särskilt intresserad av utställningar utan endast håller chilla för sällskap. Huvudsaken är att den är någorlunda handtam, snäll och frisk.

Jag erbjuder stor bur (godkänd för tre chinchillor), utevistelse i lägenheten minst varannan dag samt förstås ett gott och långvarigt hem, den enda gången jag sålt djur är när någon individ blivit ensam. Jag har i övrigt haft chinchilla sedan jag var 10 år och är nu 23.

Måste finnas i Falun med omnejd då jag saknar körkort.
Hör av dig på PM eller camillajonasson@hotmail.se om du har något av intresse.

Stormkast
0

Hanen som åsyftas är alltså Mix, som jag annonserat ut här som till salu; Den annonsen är aktuell tills annat anges, men då jag inte fått några svar på honom inser jag att jag kanske måste se mig om efter en hona ändå.

Stormkast
0

Knuff! Kan eventuellt tänka mig en unge också, viktigast är att den är frisk och trevlig och finns i Falunområdet eller kan tas dit.

[RoxannaH]
0

Jag har 2 honor hemma, som kanske skulle kunna funka ihop med honom, om han flyttar hit vill säga. Dem är 3 vs 2½ år gamla. Då bör han ha sällskap livet ut.