Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett: 01-allmänna-diskussioner
Läst 675 ggr
Justsmiile
0

OCH vi är taggade inför utställning!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Stolt matte tänkte bara dela med sig av lite godbitar… ;3 

väldigt glad över att ville har lagt på sig så pass mycket nu, han har varit väldigt sen i utvecklingen (som ofta många ebonys är) men har kommit igen nu!

Även herman ser ut att lägga på sig bra och har börjat få en liiiten nacke :D

Tänkte bara höra, Hur länge brukar ni ha sanden inne innan utställning?
Det blir för länge en vecka innan va?

Louise Nilsson

Medarbetare på Chinchilla

snaapit.blogg.se

Justsmiile
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

även min lilla PET-chilla ser helt okej ut :)

Louise Nilsson

snaapit.blogg.se

UlrikaD
0

De ser jättefina ut!! Och att det där skulle vara en pet-chilla kan man ju inte tro. Superfin:)

Nån annan får svara på sand för jag brukar aldrig ta ut min sand. Brukar också alltid få 0.5 p. avdrag när jag ställde för sand i pälsen.

baltazzarr
0

Jag brukar ta ut min sandbad tisdag kväll eller onsdag morron! När jag väl kommer ihåg det ;) Silar sanden varje dag i 1-1,5 månad innan å har i blue cloude sand ca 1 månad innan utställningen!

Sofia "Fia" Grundström

www.vageloschinchilla.se

Reggad omplacerare i SCAF

Justsmiile
0

Tack så mycket Ulrika! :D jaha okej då är det inte jätteavdrag då? :) #3 Okej tack! :D

Louise Nilsson

snaapit.blogg.se

UlrikaD
0

#4 Jag har aldrig fått mer tror jag och jag brukar kolla just på det för att se om det gör så stor skillnad på resultatet som helhet.

Vet att en gång tog jag ut sandbadet två dagar innan och då fick jag ändå avdrag för sand i pälsen.

Sen finns det några som även om de badar direkt innan jag åker ändå inte fastnar någonting på verkar det som. Lite olika det där.

Man kanske får mer avdrag nu, vet inte. Var ändå ett bra tag sedan jag hade möjlighet att åka på utställning.

Millchan
0

För mörka/svarta djur har jag fått tipset att ta ut 4dagar innan utställning och ljusa djur 3 dagar inannan, här åker sandbaden ut på onsdag =)

www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem 

Justsmiile
0

Okej tack! :D då blirre så :))

Louise Nilsson

snaapit.blogg.se

JoJo!
0

# 6 Då borde jag också avlägsna baden på On Kommer dock kännas taskigt mot min Dark Ebony tjej, som verkligen ÄLSKAR att bada Får se om matte smälter för sorgsna små chillaögon och riskerar sämre poäng

# 0 & # 1  Vilka sötnosar du har

Justsmiile
0

#8 Ush ja, killen här hemma kommer inte heller gilla det något vidare… :/
vi får hoppas att poängen gör lidandet värt ;)

tack så jättemycket!

Louise Nilsson

snaapit.blogg.se