Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett06-burar-och-inredning
Läst 2724 ggr
Kire84
0

Viktigaste tillbehören?

Vad anser ni att buren ska innehålla för att ge chillan maximal trivsel. Vore roligt att höra vad ni har. Jag försöker som bäst lära mig allt jag kan om dessa underbara djur innan jag skaffar några. mvh Erik

mikkan01
0

Många hyllor att hoppa mellan, tjockare/större grenar att klättra på, grenar de kan gnaga på…
Chillor brukar gilla mysställen som hängmattor, hängtunnlar osv =)
Något hus att gömma sig i.

Jag själv har många grenar som dom älskar att springa upp och ner för, stenar dom älskar att sitta på och titta ut genom buren på. Har ännu inte så många hyllor som jag önskar men det ska komma fler.
Har en hängmatta men mina är inget större fan utav den…kanske den är för liten? Hmm..Oskyldig

Kanske kan få upp någon bild imorgon. =))

~mikkan

Kire84
0

Skulle va intressant att se en bild. Jag ska göra en jättebra bur åt dom har jag tänkt mig:)

Millchan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har byggt burar i OSB vilket jag tycker är snyggt med träplankor som hyllor, jag gilla naturligt träfärgat, vi har 4 hyllplan, hängmatta el tunnel, hus, sandbad, höhäck, äppelgrenar, vattenflaska i glas då mina gärna gnagar sönder dom i plast, matskål välj gärna keramik eller metall samt fyllt med mat sen vill en chilla ha en kompis att mysa med!

Då vet du hur vi har och fått lite tips!

www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem 

Kire84
0

Jättebra. Tack

BusBella
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här bor då mina fyra för tillfället, men efter att jag flyttat ska det byggas nytt. Innehåller ett träd, en hylla, fyra hus, sandbad, matskålar och vattenflaskor.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla