Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett01-allmänna-diskussioner
Läst 864 ggr
Rafflan
0

Myt?

I förra veckan hörde jag nåt jätte konstigt om chinchillor, antar att det är en myt dock har jag aldrig hört den förr. Någon som kan hjälpa mig förstå vad denna tanke kommer ifrån?

Var en person som säger sig vara riktigt duktig på chinchillor som envist påstod att om man tar dem i svansen kan dem tappa svansen!?

som typ ödlor… släpper svansen som försvar, och det kan dem ju inte men vad kommer denna tanke ifrån?

Stormkast
0

Personen har inte blandat ihop dem med degus?

Zuzziquie
0

Ja, degus är ju också sånna… Men däremot chinchillor, tror att det är väldigt ovanligt - jag vet faktiskt om ett fall där det var en livrädd chinchilla och någon höll i svanstippen och chinchillan bara flög iväg.. utan yttersta 5-8cm på svansen… Men tror isåfall att det är väldigt väldigt ovanligt och bara sker när de är extremt rädda.

Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor

Anne.K
0

Fäller inte chinchillor skinnet på svansen om man råkar hålla i svansen för långt ut och chillan blir rädd? Har jag alltid trott , hehe… Gerbiler gör ju dock på det viset så att det bara är benknotor kvar av deras svans. Hade fått för mig att chillor gjorde något liknande pga något jag läste någonstans. Men se där tydligen är det inte så :P man lär sig nya saker hela tiden.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

KlaDkAkA!:D
0

haha wtf? D: alldrig hört….