Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett01-allmänna-diskussioner
Läst 1648 ggr
Justsmiile
0

Chinchilla annons på blocket...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

http://www.blocket.se/stockholm/Chinchilla__mini__uppdratt_42623965.htm?ca=23_16&w=3

Någon mer än jag som tycker detta känns oseriöst? eller åtminstone att hon inte verkar ha full koll…
tycker dock väldigt synd om djuren.

Louise Nilsson

Medarbetare på Chinchilla

snaapit.blogg.se

Afturelding
0

Att sälja dräktiga djur verkar ju rätt befängt bara det.

Men mycket av det oseriösa intrycket jag får beror nog mycket på stavningen, som ju inte är så bra.

Jag skulle personligen nog inte lita på denna säljare.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Justsmiile
0

såg att hon även använde pet- djur till avel… Inte okej för någon som föder upp om de inte är helt säkert att det inte finns sjukdommar i släkten. 

Även maten kan man se, ser inte ut som där är någon pelets?

nej du det tror inte jag heller… :(

Louise Nilsson

snaapit.blogg.se

JoJo!
0

Usch Rynkar på näsan 

Hur oseriöst som helst Avla på PET-djur och dessutom väldigt unga djur (Tolkar det som att honorna på 1år redan haft tidigare kullar) Dessutom att sälja dräktiga honor och det tillsammans med hanen Funderar också på vad de stackarna får att äta och de ser inte ut att ha varit nära ett sandbad på länge Stackars chillor

Klart alla felstavningarna bidrar till att det känns oseriöst Kanske tror/tycker personen i fråga att djuren har det bra …

Stormkast
0

Såg också den där annonsen förut och reagerade med. Låter som en jättebra början på en djursamlare - säger inte att personen ifråga är det, men det känns som lite samma tänk. Stackars djur.

Justsmiile
0

hemskt att djur ska behöva lida för människors fel… 
njä, detta gillade jag inte.

Louise Nilsson

snaapit.blogg.se

Anne.K
0

Usch ja den annonsen upptäckte jag oxå här om dagen. I mina ögon ser det inte alls bra ut :/

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Millchan
0

Håller med er om att det är en oseriös annons, det första jag reagerade på i bilden var pälsen på djuren, maten och att det var så många djur i en så liten bur!

Sen verkar ju dessa djur vara väldigt små så har dom haft ungar så tycker jag verkligen synd om dom!

Och att hon skriver att det inte är svårt att sälja dessa djur!

Mycket stavfel och bara pet djur som hon verkar ha avlat på ett tag, nä det är tråkigt!

www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem 

UlrikaD
0

Klart att det inte är svårt att sälja chillor när man säljer till vem som helst och för 100kr styck. Då kan man ju sälja hur många som helst:(