Vilken tid?!
Hallå där!!=)
Vilken tid vaknar era chillor och när släpper ni ut dem?
Mina vaknar runt 23-01 och jag tycker att det är så sjukt sent? Då vill jag helst ligga och sova ju =)
Det resulterar i att chillorna får vara ute och springa varannan dag istället för varje, vilket jag vill ändra på. Går det att få dem att vakna lite tidigare?
Släpper jag ut dom tidigare än 12 på natten så springer dom mest och gömmer sig och försöker sova.
Hur gör ni? =)
~mikkan

Jag tänder lampan hos mina chillor kl.12 på dagen. Då vill mina första ut direkt. De andra sitter fortfarande och sover. Sen börjar jag väl rasta mina vid 16-17 tiden, då är de på gång.
Men de vaknar lite vid olika tider under kvällen. Har två pojkar som går ut först vid 22-tiden.
Men öppna burdörren tidigare bara, då bör de ju hoppa ut tycker jag:)
Så pass tidigt??
Mina totalvägrar att komma ut tidigt. 
Mina vaknar till när lampan släcks och då blir dom nästintill galna, öppnar man buren så springer dom ut på en. Vill man ens ta i dem under dagen så hoppar dom bara därifrån och somnar om på något annat ställe.
Har buren ståendes på en byrå just nu, alltså rätt så högt uppe så burdörren går inte att ha öppen om man inte vill att dom ska bryta ett ben eller två =)
~mikkan

Jag har en som går ut när som helst oavsett tidpunkt, sen har jag en del sömntutor. Men ingen fortsätter att sova om jag öppnar en burdörr.
Det är min allra första chilla som får gå ut först kl.12. Hon får massa timmar ute, hon är lite speciell och bortskämd med det. Så hon är ute till iallafall 17 när de andra börjar säga till.
Här hemma ligger dom kvar om det inte vankas godis eller mat.
Hmm…började fundera på om det spelar någon roll när man tänder lampan? Jag tänder min runt 7 på morgonen när jag vaknar och låter den vara tänd tills 20 kanske?
(med tanke på att du skrev att du tänder kl 12 så kanske det spelar någon roll?) 
~mikkan

Vet faktisk inte. Men mina är vakna när lampan är tänd och sover när det är släckt.
Fast jag har ju då förskjutit dygnet lite. Tänder 12 och släcker vid 2 på natten kanske, eller senare.
Ibland så är det nån som vill vara ute längre, eller nån annan som verkar rastlös och vill ut igen och då blir det senare.
Men oftast är de vana vid sin turordning att de går och äter och sover sen när de kommit in igen.
Här sovs det stenhårt till en bra bit in på förmiddagen, då blir det frukost. Sedan sover de en stund igen.
De brukar sedan vakna till när vi kommer hem från arbete/skola och mer ligga och kika på oss från sina hyllor, men någon vidare värst aktivitet är det inte tal om förrens vid 8-tiden på kvällen.
Då brukar de få komma ut en stund och rasa av sig. När vi går och lägger oss mellan 10 och 11 brukar det vara lugnt igen i buren…
Deras vanor stämmer alltså ganska bra överens med våra. 
#5 Här är det tvärtom. Sova när det är tänt och vakna när det är mörkt haha, att det låter och så under natten är inget som stör. Bara jobbigt att dom får vara ute sån kort stund.
Nu testade jag att ha dem ute i någon timme, stängde av dit de brukar gå för att gömma sig och sova och la istället ut ett hus som ett litet krypin. Funkade jättebra, dom gick in där när dom kände för det och när jag stoppade in dem i buren verkade dom nöjda=)
#6 Näää…vad skönt=) Har bara haft mina i någon månad så dom kanske kommer in i våra rutiner också med lite tur ;)
~mikkan
Här är vi morgonpigga :) Två grabbar är väldigt mycket vakna dagtid, så de är ute titt som tätt. Har en äldre hanne som gärna sover till 14-15…men annars är mina andra ganska dagaktiva.
Tror det beror lite på att jag är hemma dagtid och de har vant sej vid att vakna lite tidigare. Lampan släcks vid 21.30 och det är lungt efter 22.30!!
Chico kissar bara på mig när jag vill ta ut henne… Kan bara få ut henne på helgerna för hon vill ut vid tidigast elva, och vanliga dagar sovar jag den tiden. Och man vill ju inte tvinga henne.
men det är eftersom hon känner sig hotad, du sticker antagligen in händerna och vill lyfta ut henne, right?
Låt henne ta sin tid och hoppa ut själv. Vare sig du eller chillorna mår bra av att bli stressade och de kommer tappa förtroendet för dig tyvärr.
#10 Det vet jag mycket väl, det är därför jag inte tar ut henne annat än på helgerna.