Mått på liten transportbur
tänkte bara höra med er som ibland använder er av små transporter till utställning hur pass stora de som ni använder är - har nämligen hittat som jag ska beställa men vet inte vilken storlek det ska vara på dem
(längd 23 cm eller 30 cm)

Jag har den större av de varianterna som finns av den. Den är inte jättestor och har man en chilla på 900g t.ex så kan den knappt vända sig.
Så de är inte så stora men de funkar perfekt till ungdjur och chillor som inte är så massivt stora.
okej! tack så mycket :)
ja, mina är inga giganter så är lite smidigare och ha med när man åker i en träng bil från skåne till utställningar ;)

Jag har ju såna om man behöver åka till veterinären t.ex. Jag har även mindre modellen ifall det gäller sjuka djur som inte ska röra sig, då är ju en mindre bra så de inte kan skutta runt.
Men till utställning när de ska sitta en hel dag så kan de ju inte sitta för trångt heller. Men jag tycker dessa är bra.
Har inte alls med saken att göra men kommer ihåg när en chilla-köpare kom för att hämta sin bebis, 10 veckor gammal. Hade sagt åt henne att ta med transportbur och hon kommer med en Dog-man hundbur!!
Lilla bebisen kunde gå rakt igenom gallret utan problem. Det var lite lustigt:)
haha men ojdå! haha, man kan ju undra hur de tänkte där…
sådant man kan skratta åt länge efteråt!
Louise, kör på vilken av dem, det kvittar! Många har den mindre - tror att den mindre är samma modell som Anna har också om du minns hur den ser ut? :)
Och ja, skillnaden är att man får plats med två av de mindre i knäet men bara en av de stora - har provat ;P
Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor
Annars man kan ju ha en liten flerfackstransport om man vill det :) - man måste ju inte ha en sån stor som jag har utan det finns de med 3-4 fack också bara!
haha okej! det är bra susanna ;)
snart drar det ju igång igen så :D
ja, har funderat på att köpa sådan…
Vi satsar på att föröka oss sedan så då kanske det är bra med fler fack?
Har ni något ställe det är bra att beställa från?
Ja det gör det minsann ;)
Tropicstallet i hässleholm vet jag har, annars kolla runt i djuraffärerna i närheten av dig - det är nog lättast! Blir så dyrt med frakt annars nämligen..
ja det kan jag tänka mig… ;(
tror du att de kan beställa hem?
Djuraffärerna i närheten av dig? Det är nog tveksamt tyvärr, men ring och hör om de säljer duvtransporter (som det är egentligen) eller gå in på något marsvinsforum och fråga om de vet något ställe i närheten av dig :)
Synd att du inte skapade den här diskussionen en vecka tidigare för jag var uppe i H-holm igår och hade ju kunnat tagit med en som du hade kunnat fått till utställningen ;)
Attans att denna http://marsvin.ifokus.se/discussions/50256c1588f47239f200b534-saljes-duvtransport-transportburar fanns så långt bort, annars hade ju den varit fin… Du kan ju hålla utkik på begagnat marknaden (blocket, olika forum, även marsvin där de också används rikligt) Jag råkade trilla över en 12-facks transportbur på ett loppis i förra veckan som jag fick köpa för 80kr!! :O
… eller hör med Anna var hon köpte sin!
okej Anna köpte från Tropicstallet i Hässleholm, men det kostade inte så mycket med frakt, kostar tydligen bara 79kr oavsett vilken man köper och det är ju inte så farligt faktiskt :)
Kan säga att mina å Cattis sista tio fackare kommer från tropicstallet! Å jag tycker dom är jätte bra! Snabba å bra spännen på dom! Kan varmt rekommendera dom! Å som någon sa innan 79 i frakt är ju inget! Annars gör du som ja å Cattis köp två så slipper du frakten :)
Skratt men bra idé Fia! Det är klart att Louise behöver två 10-fackare! ;)

Man ska orka lyfta dem också;)
Louise, jag har förresten skrivit till dig på facebook, du kan väl vara så söt att svara där ;)
hahahahaha jadu, ska öka på med en del chillor så (a)
ja men vad bra, ska kika runder!
Oj, sorry susanna! svarar med en gång…!