Till salu.
Tänkte höra om någon är intresserad utav mina fina chinchillor?
Två honor & två hanar.
Stor fin hemmabyggd bur & alla tillbehör följer med!
Vid seriöst intresse så PMa mig eller skicka ett melj till:
denisenilsson_@hotmail.com
Där kan jag skriva mer info om dom & skicka bilder. :-)
Dom finns i Vimmerby.
Mvh
Ingen intresserad ?
känner att jag inte längre kan ge dom den tiden som dom egentligen förtjänar & jag tror att dom skulle få det bättre hos någon annan chinchilla intresserad.
Prova att lägga ut nån bild på dom här kanske det blir lättare!
www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem
Jag försöker också sälja mina 2. Hur svårt som helst. Har nog hållt på i snart ett halvår :(
Det var ena sötnosar, jag hoppas du får sålt dom snart!
Håller en extra tumme för det 
www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem
Ja dom är allt bra söta 
Ja det hoppas jag med, tack ska du ha! 
superfina chillor ! själv har jag en kille på lite drygt 3 år, som jag leter en kompis till.. så om du har kvar nån hane, helst under 6 månader så kan du väl mejla mej: mimmi_jeppsson@hotmail.com 
hoppas det var ok att jag skrev här, jag testade mejla, men det blev nåt fel..
Har mejlat dig! :-)
Dessa sötingar letar fortfarande efter ett nytt hem! :-)
Hejsan! Måste bara fråga en sak! Sitter alla tillsammans? Inte så smart att låta hon bäbisen sitta med sin pappa å bror! Mvh
Hej!
Ja alla sitter tillsammans,
Hanen är inte pappan till honan.
Och jag vet att när den minsta hanen blir lite äldre
så kan han inte längre sitta med honorna. :-)

Hur gamla är alla chillorna?
Är vuxna hanen kastrerad?
På ett ungefär, 1,3 & 5 år & 3 månader.
Nej han är inte kastrerad.

Då förstår jag lite vad förra personen som skrev syftar på. Din vuxna hane kan ju då para bebishonan redan nu.
Ska inte honan vara ungefär minst 1 år gammal vid första parning?

Ja, hon ska vara minst 1 år. Men de sitter ju ihop. Honor blir könsmogna vid 10 veckor det är ju då man delar honor och hanar ifall man har kull med båda sorterna i.
Så hon kan alltså bli dräktig från 10v även om det är ganska ovanligt. Tyvärr är det ju inte lika ovanligt att de blir dräktiga vid typ 3-4 mån ålder.
Och det finns en tråd på norska forumet om en hona som faktiskt blev dräktig innan hon var 12v, så det händer det också.
Ja, men mina honor är ju 1 & 3 år så förstår inte riktigt vad ni menar ?

Då är det jag som missförstått hela annonsen. Fattade som att det var en vuxen hona och hane och två bebisar, hona och hane, och inte tre vuxna och en bebis.
På bild 15 tycker jag att jag ser två bebis-huvuden. Så kan det gå:)
Fast då kan ju någon av honorna vara dräktig med hanen nu då, och bebis-hanen har ju också hunnit bli könsmogen nu.
Hade oxå fattat att det var två vuxna å två ungar! Då hoppas jag att inte ung hanen är son till den äldre honan! Så man kan inte veta vem som i så fall är pappa till kommande ungar från honorna?! ;/ Mvh
ahhh synd att du bor så långt bort… :(
<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3