Vår lilla Foxy behöver få svar! :(
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vår lilla Foxy mår inte så värst bra idag alls, vi ska till Djursjukhuset i Malmö om en halvtimme och sen till Fågelkliniken i Hjärup på måndag för att de har stängt nu.
Jag vill jättegärna att ni kollar denna videon på youtube som jag har laddat upp idag och läs beskrivningen till videon.
Jag tackar hemskt mycket för svar!
Jag glömde också berätta att hon har tydligen tappat en stor bit päls vid höften.

Hon ser fruktansvärt dålig ut. Jag kan inte svara på vad det är för fel med henne. Men jag kan nog säga att hade jag åkt in med henne till min veterinär så hade jag nog inte fått med henne hem igen.
Hon ser helt okantaktbar ut på ögonen och det skrämmer mig lite när du skriver att hon varit så här ett tag. Så ska ingen chilla se ut:(
Jag måste hålla med Ulrika om att denna chillan ser riktigt illa ut, skulle säga sista andetagen.
Tyvärr är det så att när en chilla visar så tydligt att de inte mår bra så är det oftast för sent för att vet. ska kunna göra något om den ens klarar sig så att ni hann fram till vet.
Beklagar
Vi har precis kommit hem från djursjukhuset utan henne, dem ville ha henne under natten. Det visade sig vara lunginflammation. Imorgon hämtar vi henne och åker till Hjärup med henne eftersom de är ju expert på chinchillor.
Håller tummarna att det går bra, stackars lilla Foxy!
www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem
Hon slutade andas halv två på morgonen. Tack för ert stöd, men hon har det bättre där hon är nu.
Jag beklagar verkligen.
Inte för att det är någon tröst men jag har personligen aldrig hört talas om en enda chinchilla som överlevt en lunginflammation ännu.

Beklagar verkligen, det är oerhört jobbigt att förlora sina små.
Men som hon såg ut på videon så kändes det tyvärr inte som om det fanns någon annan utgång på det hela:(
Beklagar verkligen!! Som övriga har sagt är det trist när man mister sin små.
Men som du själv skrev… hon har det bättre där hon är nu.
Beklagar verkligen, tråkigt men nu mår hon inte dåligt mer.
www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem
Tack för att ni bryr er, verkligen. 
Beklagar verkligen :(
Har själv råkat ut för lunginflammation på en chilla, hon klarade inte heller sig tyvärr :(
Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor