Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett07-mat-utfodring-och-godis
Läst 1566 ggr
Anne.K
0

"Tima Chinchilla-piller"

Hej!

Jag brukar i vanliga fall köra på chinchilla pellets av märkena Bello och Mästers… Men nu hittar jag inte dessa foder att köpa någonstans där inte frakten är alldeles för dyr för mig (130 kr frakt för bara 5 kg foder känns inte så lockande att betala)…

Så jag undrar om ni som kan det här med vilka foder som är bra vet om detta fodret vid namn: Tima Chinchilla-piller som finns att beställa via den danska butiken zooplus.dk är ett bra eller dåligt foder?

Annars så tar jag väldigt gärna emot tips på sidor där man kan beställa mästers utan att behöva bli luspank på bara frakten, då jag allra helst vill fortsätta med Mästers chinchilla pellets, eller Bello.

Tack i förhand!

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Zuzziquie
0

Var bor du? Bor du i närheten av någon reg. uppfödare så kan du be om att få beställa en säck Mästers i samband med att de gör sin beställning - då blir det mycket billigare kan jag lova :)

Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor

Anne.K
0

Jag bor i Skara så närmsta uppfödare som jag känner till är Ulrika i göteborg.

Zuzziquie
0

Ah det var ju synd (när det kommer till att få hem mat ;) för en del av de registrerade uppfödarna beställer nämligen direkt från företaget så det kommer hem en pall tre gånger om året och då är det väl för inköpspris direkt från företaget gissar jag…

Men det du annars kan göra är att gå in på spannfods hemsida och se var de har återförsäljare, ringa dessa återförsäljare och höra om de kan ta hem en säck mästers chinchillapellets åt dig vid nästa leverans. - Kikade lite snabbt och fanns bland annat tre djuraffärer i trollhättan samt något ställe i skövde och mariestad… Så det är mitt tips :)

Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor

Anne.K
0

Ah tack för tipsen :) ska kika vidare på detta.

UlrikaD
0

Bello säljer de väl fortfarande på Hisingens Zoomarknad på Backaplan i Göteborg vad jag vet. Var ett tag sedan jag var där. Men de beställde alltid säckar hem åt mig. De säljer ju i lösvikt annars.

Mästers har jag haft svårt att få tag på sedan Zookompaniet stängde. Nu har jag fått beställa via ett annat företag, vet inte hur länge det funkar. Ligger dumt till för mig och de beställer sällan.

Anne.K
0

#5 har dom nätbutik? för är lite långt för mig att åka till göteborg för att köpa mat :P hehe.

Annars får jag köpa Bello pelletsen från min lokala djuraffär här i stan, men tycker dom är lite dyra, plus att dom är lite kassa på att sortera bort säckarna som har gått ut i datumet och fylla på med nya säckar…

UlrikaD
0

Nej, det är en zooaffär på Backa-plan bara. Täntke om du kände någon som jobbade i stan eller nåt och kunde handla åt dig.

Bello i läsvikt kostar väl 40kr/kg där tror jag.

Anne.K
0

ah, tyvärr känner jag ingen som jobbar där eller i någon zooaffär öht tyvärr… :/

Åh vad svårt det ska va att få tag på mat…

Förut handlade jag via gnagarboden där dom har mästers. Men nu har dom höjt frakten något förskräckligt… Innan kostade frakten bara 39 kr, nu kostar den 130 kr… fyyy…