Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett09-hälsa-sjukdomar-veterinärer
Läst 1272 ggr
Nidaba
0

Veterinär i Örebrotrakten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

Jag skulle behöva uppsöka veterinär för min chinchilla, då hon gläfser och fnyser när hon äter (speciellt russin och andra "tuggiga" saker). Men jag undrar då vilka som är bra på just chinchillor, då jag varit hos några som verkligen varit ovana vid dessa djur. Nu misstänker jag att problemet är tänderna eller annars förkylning och därmed vill jag hitta någon som verkligen vet vad han/hon gör.

Jag bor strax utanför Örebro, men kan även tänka mig att åka till Strömsholm eller liknande avstånd, om det innebär att jag kan hitta någon bra! Någon som varit hos en bra veterinär de kan rekommendera?

[Alyz]
0

Har du hittat en veterinär än i närheten? o: Jag bor i Skåne tyvärr och vet inga bra veterinärer närheten om dig.Men den bästa här i trakten som jag skulle rekomenderat är ju Fågelkliniken i Hjärup, ligger nära Malmö och Lund. De är duktiga på chinchillor och bryr sig väldigt mycket om dessa små djur.

Nidaba
0

Tack för ditt svar! Det är inte helt lätt att hitta veterinärer som faktiskt kan chinchillor. Men jag åkte till djurkliniken i Köping nu i veckan och fick riktigt bra hjälp där. Nu ger jag henne antibiotika i hopp om att det ska bli bättre!

Linda_89
0

Jag brukar åka ut till Vivalla i Örebro. Typ den ända veterinären jag vet. Bor själv i Lindesberg men vet inte om dom är så bra här..?