Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett05-att-äga-en-chinchilla
Läst 1140 ggr
KlaDkAkA!:D
0

Äntligen!

snart är dagen äntligen här! Torsdag nästa vecka ska jag och mamma åka till Norrköping och köpa 2 små chilla hanar! det ska bli så kul! jag har bur, mat och sånt redan så det är fixat nu är det bara att vänta! <3

när fick ni era första chillor? :)

Anne.K
0

Jag skaffade mina första och nuvarande chillor nu i vuxen ålder för snart ett år sedan. Har alltid viljat ha dessa djur enda sedan barnsben så nu när jag är vuxen så kände jag att det var helt enkelt dags :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Anne.K
0

Btw grattis till dina chillor :)

BusBella
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skaffade mina första chinchillor för bara några veckor sedan. Dem är så supercharmiga, har inte ångrat mig en sekund.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

0

#1 hur fick du höras tala om dom när du var så liten? hade du nån kompis som hade? :)

tack! ^^

#3 haha ^^ ja chinchillor är så häftiga med sina personligheter och hur dom är mot varandra så kan inte tänka mig att man skulle tröttna <3

Anne.K
0

#4 när jag var liten så var jag djurtokig (är det än idag) och då slukade jag alla djurböcker jag kunde hitta på biblioteket (internet var inte tillgängligt på samma sätt på den tiden som idag) och det var genom dessa böcker jag kom i kontakt med alla möjliga djur allt från de mer vanliga husdjuren till det ovanligare och i någon bok så såg jag chinchillor och tyckte de såg så fina ut men trodde inte de fanns att få tag på i sverige :P hehe. Så då hamnade ju drömmen om chillor på hyllan i flera flera år tills man upptäckte dessa underbara djur på nytt och ja vad är det man brukar säga : gammal kärlek rostar aldrig ;)

Zuzziquie
0

Åh så spännande, kan bara tänka mig hur mycket du längtar nu :D

Som svar på din fråga så fick jag mina två första chillor (en "ljusgrå" = violet och en "mörkgrå" = medium ebony, båda PET'ar) den 20 december år 2004, galet vad tiden går!

Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor

LadyS
0

Jag fick/köpte min första Chilla den 17 Mars 2011. Det va en standard grå som jag så hårt föll för i en djuraffär… Han tittade med sina sorgsna ögon som att snälla ta mej här i från. Två dagar efter jag sett han åkte jag tillbaka och köpte han.

Idag är han en mycket gladare lite kille som är en riktig mysfis och som nu delar sitt chillarum med 3 andra =)

Jag kom i kontakt med chillor när jag va i tonåren (är idag 26) då min nästkusin och henns familj hade en. Och den va så söt…
Så förra året tyckte jag det började bli lite för tomt på djur hemma hos oss (läs:Inga djur alls efter min hund lämnat oss) så då börja jag söka information om dessa små sötnosar och så av en slump råka det finnas en liten sötnos när jag besökte den där djuraffär bara för att titta på lite djur.

1

4# haha är också helt djurtokig och har alltid vart, kul att dina drömmar came true <3

5# haha kan ialafall säga att jag längar 7kt mycket! :D

OJ vad länge du måste ha hålllt på! :O haha jaaa

#7 hahaha awww va sött <3 skulle nog faktist också gjort samma sak <3

vet hur du måste känt första gången jag såg en chinchilla så dog jag nästan när jag såg den, dem stora öronen, klara ögonen, fluffiga svans och päls, dom små tassarna jag föll pladask, trodde först att det va nåt fantasi gossedjur som rörde på sig (jag såg den på TV'n) <3

UlrikaD
1

Grattis, vad spännande! Vad är det för sötnosar du ska hämta?

Jag skaffade mina två första standardgrå systrar 2005. Den ena systern har jag fortfarande här hemma:)

Millchan
0

Vi skaffade våra första chillor sommaren -06 av ett par vänner som skulle flytta och inte kunde ta med dom!

Hade länge velat ha chillor och då tog vi dessa två hem till oss, tyvärr finns bara en av dessa chillor kvar hon är nu 6år och väldigt bestämd liten (755g) dam!

Efter henne och hennes kompis så har det blivit ett par till och nu har vi 11st chillor hemma!

Kika gärna in våran hemsida Glad

www.hagbergschinchilla.se

www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem