Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett18-köp-och-sälj
Läst 816 ggr
Nidaba
0

Äldre chinchillahane sökes

Hej,

Jag har en 12-årig chinchillahona som blivit ensam på senare tid. Hon är ganska bestämd av sig och tycker inte om alla, men om det finns någon med en äldre snäll chinchillahane (helst ej under 10 år och definitivt kastrerad!), som också blivit ensam eller som behöver flytta av någon annan anledning, skulle jag eventuellt vara intresserad av att köpa denna - förutsatt att tycke dem emellan uppstår!

Jag har katt, så det är en fördel om din chinchilla är van vid katt, hund eller dylikt och således ej lätt blir stressad. Min katt brukar aldrig hoppa på buren (det går heller inte) och jag låter aldrig min chilla vara ute tillsammans med honom (katten är utomhus när hon är ute), men katten tycker om att sova vid chinchillaburen och tycker mycket om min chilla (sitter och spinner intill buren), så det bör ju vara en chinchilla som är okej med det!

Om jag skulle köpa din chilla så kommer han bo i en stor gallerbur, som dock är placerad i ett hörn och i ett lugnt rum, och han kommer få komma ut och springa en hel del också. Är han således bara okej med en nyfiken katt kommer han få en bra och lugn ålderdom! Och ni får självklart gärna komma på studiebesök hos mig innan för att se hur han skulle få det :)

Jag har funderat mycket på vad som är schysstast mot min chilla med tanke på att hon är till åren kommen, men det känns i hjärtat att hon nu lever ensam, så om det finns någon snäll chillahane som hon skulle acceptera, vill jag gärna prova och se. Hon blev tämligen irriterad på sin förra sambo, då han var sprallig och hon superlugn, men finns det någon lite lugnare äldre herre som tycker om att sitta och mysa tror jag hon skulle må bra av lite kärlek :)