Naturtroget
Har bestämt mig för att jag ska ha lite naturtroget tema i buren, och vill då ha lite tips på vad jag kan ha som inredning, och finns det något speciellt tyg ("naturigt") eller liknande som man kan täcka över husen med? Och det där barkaktiga trämaterialet som det ofta görs hus av, var finns det att köpa och vad heter det? Lägg gärna upp bilder på era burar med inredning också.
Är det någon som har koll på om dessa leksaker funkar till chillor? Den här och den här. Och funkar en sån här höhäck? Dem kommer ju inte in när det är tak på och då borde dem ju inte kunna fastna, lite fräschare än när dem sitter och kissar på höet. Och finns det någonstans där man kan köpa flying saucers i trä?

Vippbrädan är inte bra om du har två chillor. Hur lätt som helst att få en tass i kläm där.
Flying Saucers finns inte i trä.
#2 Okej tack, men jag såg en video förut med två degus som sprang i en flying saucer av trä. Fast höhäcken då, funkar den?

#3 Tror du inte att de byggt den själva? För jag har också sett en sån video, och då var det hemmabygge.
Vågar inte svara om höhäcken, har ingen aning.
#4 Det kan det ju ha varit också.
använd päronträd i buren :D det har jag, det är jättebra ^^
dom kan både äta och klättra på det :3
Som hö häck rekommenderar jag en kruka eller att du snickrar ihop 4 bitar av trä i en fyrkant. Ha den på botten och stoppa ner höet i ena öppningen ( andra ska vara i spånet). Vill du ha den stabilare så kan du skruva fast den i bursidan eller i en hylla ( Om nu den når upp till första hyllan ).
Jag kan fota olika exempel idag om du vill? Jag gillar nämligen att bygga burar och inreda dem. :)
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se