Hur bygger man upp sin relation med sin chilla?
Hej!
nu på måndag kväll väntas chillorna komma hem till mig, dom har blivit försummade av sin förra ägare och inte haft något socialt umgänge med människor. Chillorna är 1 år gamla.
Jag skulle vara tacksam att få tips på hur man ska göra den första tiden för att få en så nära och underbar relation med dom som möjligt!
Alla tips mottages varmt! 
Det bästa är att första veckorna låta de vänja sig vid sin nya miljö i buren utan "större" kontakt, man kan gärna sitta kortare stunder men ofta, utanför buren och prata med dem så att de vänjer sig vid din röst och närvaro. Därefter kan man se om de söker sig till burgallret för att nosa och vara nyfikna, när de söker denna kontakten kan man börja lägga godis i händerna (i buren) för att de ska vänja sig vid dina händer och man kan lägga in tomma händer dessutom så att de förhoppningsvis lär sig hoppa upp i händerna. när de blivit hyfsat handtama kan man låta dem springa fria i "chillasäkra" rum och personligen har jag fått störst kontakt då min har sprungit fri på rummet. Jag sitter stilla och lugnt på golvet och låter min hoppa upp i knäet och famnen och nosa på mig och även springa av sig såklart. Så är det jag byggde upp min relation till honom iallafall. Hoppas allt går bra! :)

Åh tusen tack! Jag är så glad att ni hjälper mig på denna sidan! Man får alltid hjälp av trevliga människor!