Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett05-att-äga-en-chinchilla
Läst 3311 ggr
UlrikaD
0

Jäkla skit!

Jag har chilla med världen tjockaste, vackraste, silkesmjuka vita päls….

Eller ja, jag hade.

Tristan bestämde sig för att gå på äventyr i natt när en liten bit av nätet lossnat på hans bur. Han knuffade snabbt upp resten, skuttade ut och landade i en flugspiral!!

Har två såna i chilla-rummet för det förirrar sig in en och två emellanåt och de vill jag inte ha där.

När jag hade trasslat ur honom ur flug-spiralen….tja, vi kan väl säga att hans päls var väl inte så vacker längre. Och ifall han tycker att hans fru håller sig på avstånd så är det bara att sätta sig riktigt nära så kommer hon attt klibba fast i honom.

Stackars Tristan….

NinjaKakan
0

Nämen söte då :P dom kan ju bli siamesiska tvillingar han och hans fru ;)

UlrikaD
0

Men bebisen i mitten! Snacka om en familj som håller ihop.

Nämen jisses, vad det klistret är starkt:(

NinjaKakan
0

#2 haha. Jag vet när jag jobbade på ridläget över en sommar och dom hade sånna stora ark med sånt flugklister och dom trillade ner, så var där massa snokbebisar i stallet också och dom fastnade i dom. Inte direkt så du kan dra bort dom heller eftersom det fastnade i skinnet och inte i päls :/ Du kanske får klippa bort det som är kvar ?

UlrikaD
0

Jag drog ju bort hela remsan men det sitter ju klister kvar i pälsen och han hade lyckats dra ner den i ansiktet.

Låter honom sandbada några timmar och ser hur det ser ut sen. Annars blir det saxen och den första naken-chillan.

Så jäkla synd för han hade världens mest perfekta päls. Hoppas det växer ut igen ordentligt.

Men nu har jag lärt mig min läxa. Enbart flugspiraler i taket om det ska vara några.

NinjaKakan
0

Ja,  men det är ju också typiskt -_- vi får hoppas att du slipper klippa :/

Anne.K
0

Nej men stackars liten :(

Jag hoppas det löser sig för Tristan och att du inte behöver klippa allt för mycket om du blir tvungen att klippa.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

[Ingo.*.Ted]
0

Men neeej.. :/ Fy! Vilken otur!

Justsmiile
0

ush, vad hemskt det kan gå… lossade han mycket päls själv när du skulle ta bort den?

Louise Nilsson

Medarbetare på Chinchilla

snaapit.blogg.se

UlrikaD
0

Den päls han lossade var den som satt fast i klistret.

Och han har fortfarande bruna, äckliga klisterrester på sig. Tänkte han skulle bada bort dem, men nu ser det ut som om jag måste plocka fram saxen.

Hanna
0

Blev det en nakenchilla? Förvånad

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

UlrikaD
1

Nejdå, det blev ingen nakenchilla. Men en chilla med taskigt färgad päls och lite tovor tagna här och där.

Han hade inte direkt vunnit nån utställning just nu, men han verkar inte bry sig nämvärt:)

Hanna
0

#11 Skönt det :) Dock hade det varit kul att se en nakenchilla x) Inte för dens skull kanske, mest för att de har så mycket päls :o

Men skönt att det löste sig utan att han blev snaggad. ^^

KlaDkAkA!:D
0

nej va hämskt! :(( stakars chilla….. synd när det går sådär :'(

UlrikaD
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#12 Du kan få se en bebis utan päls ändå. För ett år sedan föddes det en bebis lite för tidigt här hemma. Hon såg ut så här när hon komm.

UlrikaD
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vid 10 mån såg hon ut så här.

Kan tilläggas att denna vackra tös tyvärr inte finns i livet längre. Men just för att visa en pälslös chilla.

Hanna
0

Oj sicken liten en! Jag kan inte tänka mig en vuxen chilla utan päls. De är ju så himla fluffiga. Vilken fin dam du hade. :)

Zuzziquie
0

#16 Tänk dig något mellanting mellan ett skinny marsvin och en naken råtta så är du nog ganska rätt på det ;)

Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor

Hanna
0

#17 Jo, men det går INTE ihop! :O

UlrikaD
0

#18 Det gick inte riktigt ihop i verkligheten heller faktiskt.