Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett18-köp-och-sälj
Läst 2964 ggr
Linda_89
0

Chinchillor säljes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu försöker jag för 3:e gången och publicerar åter igen!..

Kuzco & Puma måste nu få ett nytt hem! 

Då våran lilla son nu kommit till världen så finns det inte längre tillräckligt med tid över till dessa två underbara Chinchillor, även om jag försökt!
Dom förtjänar att få komma till någon som kan pyssla om dom både i och utanför buren. Dom sitter just nu i varsin bur då jag inte har velat skaffat bebisar men har haft tanken. Säljer dom helst tillsammans ändå, då dom har sällskap av varandra och för att Puma inte ska matvägra igen som hon gjorde när Kuzco inte fanns i närheten.

Material som följer med:

* 2 Chinchillor
* Samt 2 likadana burar (Som ev kan byggas till en högre bur om så önskas i framtiden)
* Hyllplan (4st / bur) samt nya
* Varsin matskål + vattenflaska samt maten som finns kvar och lite mer gott
* Sand bad + sanden som finns kvar
Puma: Ett litet i buren
Kuzco: Ett hemmabyggt med glas ruta och med ett pappersrör som går från buren. Men finns också Ett litet
* Hängmattor
* I Kuzcos bur finns ett "Fågelbad" som han använder som ett litet krypin

Utanför buren medföljer

* En toalett
* Ett stort prasselrör (kattleksak) att springa igenom
* Grenar att gnaga på (det som finns kvar)
* En mellanstor kudde att "hoppa" upp på / "gosa" med + en liten mjukis råtta

Övrigt

* 2 kattburar för transport
* En blå låda att förvara mat/sand/hö m.m i
* En "skyffel" att tömma burbotten med (kattskyffel)

Är du/ni intresserad så är det bara att höra av sig. Svarar jag inte på mobilen så skicka mer än gärna ett sms. Kommer också kolla mejlen men du/ni når mig bäst på sms.

OBS OBS OBS!!! STOR vikt kommer att ligga i din/eran personlighet då jag inte säljer dom till vem som helst, då jag verkligen verkligen verkligen är fäst vid dom. Delvis därav priset för att få en seriös köpare.
Ber också att du/ni som hör av er också skaffar lite kunskap om detta djur innan. Om mat & skötsel.

Puma har också en stamtavla.

Pris: 2500:-

Mejla gärna: linda_karls@hotmail.com

Ring / smsa: 070 - 280 98 49

Mvh // Linda Karlsson

Linda_89
0

Kan tillägga att jag finns i Lindesberg

[Ingo.*.Ted]
0

Herregud, jag hoppas verkligen du lyckas få dessa sötnosar sålda :/

Linda_89
0

Ja jag med.. men det verkar vara sååå svårt. Är det ingen som kan tänka sig att köpa dessa 2 undebara chinchillor???

[Ingo.*.Ted]
0

Dom är ju så söta <3 Jag önskar att jag hade pengarna :(

Millchan
0

Sätt ut lite mer bilder på dom!

www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem 

UlrikaD
0

Skulle du kunna tänka dig att sälja dem separat? I och med att de ändå inte sitter tillsammans.

Det kanske finns någon som skulle kunna tänka sig att ge hem åt en av dessa och köpa en bebiskompis av samma kön till dem.

Bara en tanke i och med att de varit till salu en stund nu.

[Ingo.*.Ted]
0

#6 jag tyckte det lät rätt så bra ;)

Linda_89
0

Ja det skulle jag ju visserligen kunna göra.. Men då gäller det att Honan kommer till ett bra hem, där hon verkligen blir ompysslad.

För när jag bodde hemma (x antal år sedan) så började hon att mat vägra? Gick till veterinären och dom kunde inte alls hitta något fel?

Hade då ställt ut hanen i hallen så jag skulle kunna få sova om nätterna, då han verkligen var livlig ;) Sedan när jag tog in honom igen så började hon att äta som vanligt. Så saknaden av att bara ha honom bredvid sig var väl så stor så att hon sluta äta.. I 2 veckors tid.

Så jag vill inte utsätta henne för det igen :) <3

Men får hon en tjej kompis så kanske det löser sig ;)

[Ingo.*.Ted]
0

#8 Ja jag har hört talas om sånt för. Att djur som varit tillsammans länge blir isär flyttade och blir då sjuka.. Usch!

UlrikaD
1

Ja, det är många som inte förstår hur stor vikt en kompis faktiskt har. De är sällskapliga djur. Men om det fanns någon med en bebishona så skulle hon ju vara perfekt att sätta ihop som "stora-syster" isåfall.

[theotoft]
0

Vart ligger lindesberg? Är väldigt intresserad av båda två! :-)

[theotoft]
0

Kan du inte lägga ut fler bilder på dom och på burarna? :-)

Chinchillalove
0

Lägg in någon bild på burarna vill se de =)

Linda_89
0

Lindesberg ligger 4 mil norr om Örebro?? (Om det kanske säger lite mer??) :) Jag och min sambo ska städa och dona lite idag så jag kan lägga upp mer bilder till kvällen?? :)

Mvh // Linda & Chillorna (Kuzco & Puma) Skrattande

Linda_89
0

Här kommer lite bilder på Chinchillorna (Dock gammla). Burarna kommer i morgon.. Vart städning då i stället :)

Kan också säga att Puma (Honan med stamtavla) har bitit en del i pälsen..? (Tror det är för att hon vantrivs :( ) Ska även försöka få en bra bild på henne i morgon när hon är ute och springer.. Vill inte "Blixtra" dom med kameran i buren!

Jag & Kuzco

Linda_89
0

Jag & Puma

(Där bakom kan ni även se en bur.. har två sådanna. Men inredningen är så klart annorlunda då det var ca 3-4 år sedan bilderna togs)

Linda_89
0

Kuzco

Linda_89
0

Kuzco

UlrikaD
0

Puma är ju superfin!

Om det har varit ändringar hemma, mindre aktivering, mindre utetid osv, så kan de börja bita sig i pälsen av tristess. En kompis skulle kunna bättra på saken. Men det kan också bli ett stereotypt beteende så det blir svårt att bryta. Men ju fortare man försöker göra någonting åt det desto större chans har man ju:)

Vad är det för mått på burarna?

Linda_89
0

Jag vet faktiskt inte. Vad är lagen?? Kan gå och mäta??

Linda_89
0

Puma

Linda_89
0

Puma

Linda_89
0

Kuzco

Linda_89
0

Höjd 102cm

Bredd 71cm

Djup 45cm

Så jag antar att dom är på gränsen för små?? Tror jag kollade upp det förut. Men har även en STOR bur som bara står i förrådet (Får inte plats med den här hemma hos oss, men tanken var ju att dom skulle paras ihop) Den kan jag visserligen också sälja iväg. Kan dock inte måtten men kanske kan få fram en bild.

Linda_89
0

Här är Buren som jag har ståendes ute i förrådet.

Där bör man ju kunna ha Två tillsammans??

(Nu får ni bortse från inredningen samt djuren)

UlrikaD
0

Söta bilder på luddbollarna.Skrattande

Ja, burarna är olagliga vilket ju är bra om nästa ägare vet, så han kanske struntar i dem och fixar egen istället.

Minimimåtten är 0.5kvm. T.ex 100x50x100.

Minsta höjd 100cm, och den kortaste sidan får inte vara under 50cm.

Din är alltså 0.31kvm, vilket är ganska mycket för litet.

Linda_89
0

Då måste ju den stora också vara olaglig?? Fast den är ju väldigt hög i stället?

UlrikaD
0

Antagligen. Ser inte ut att vara 0.5 i yta, men det är ju svårt att se på bild.

De bedömer ju ytan för djuren, man får inte kompensera för höjden.

Fin bur annars, borde du kunna få en hel del pengar för inne på råttor.ifokus.

De har ju helt annat ytmått än chillor ska ha.

Du kanske får dela upp det helt, sälja chillorna separat till nån som har bur och sällskap och sen burarna separat. Kan vara värt ett försök och kanske blir lättare att hitta hem.

[theotoft]
1

Hur gamla är dom? Är väldigt intresserad men får fundera en stund då det är nästan 80mil tur och retur..

Linda_89
0

#28 Ja jag kanske får göra så i stället :) Tack för hjälpen!! :)

UlrikaD
0

#30 Bara lite funderingar, ifall det inte funkar att sälja alltihopa som "paket-deal".

Linda_89
0

# 29 Nu har jag Pumas stamtavla här framför mig. Hennes riktiga namn är Honey´s Aurora och föddes den 22 Augusti 2006. Kuzco har jag köpt på en djuraffär och dom "Visste" inte hur gammal han var.. Men jag skulle tippa på att han var runt 6 - 10 månader när jag köpte honom. Så dom är alltså idag ca 6år gammla.

Men dom är fullt frika båda två. Har inte haft några som helst problem.

Oj 80mil ja det är ju en bra bit att åka :)

Vi kanske skulle kunna prata mer via meddelande. För jag är väldigt noga med vem jag säljer till.. Så vill veta lite mer om dig :) Så du inte åker ändå hit och sen känner jag att det "inte funkar". :)