Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett18-köp-och-sälj
Läst 2158 ggr
KråkansFåglar
0

SÄLJES 2st chinchillahonor

Har ni ett tryggt hem att erbjuda?

Dessa tjejer har ett tragist förflutet. De hittades utomhus i en park, ute i kylan. Men en bekant till mig hittade dem o tog in dem. Tyvärr kunde hon inte ha kvar dem pga allergi.

Så de hamnade hemma hos mig lite tillfälligt. Dessa tjejer är väldigt nyfikna och frammåt. Kollar gärna in vad du gör, skuttar gärna runt i hela sovrummet när de är ute samt hoppar upp på axlarna o s v. De vill gärna vara med! Så fattar inte att någon släppt ut dem….

Men nu får de mat o värme, de går sakta upp i vikt och jag tar det som positivt då de är lite taniga just nu.

Hade jag inte haft alla mina djur redan så hade jag garanterat behållt dem! För de är totalt underbara! Har tagit mitt hjärta med storm! Vi hade tankarna till att behålla dem men ja… vi har som sagt tillräckligt med djur…

Så mitt krav till det nya hemmet är att jag får komma på besök för att träffa mystrollen. Jag vill gärna veta hur det går.

Dessa skall bo tillsammans och flyttar endast tillsammans!

Ålder på dessa är okänt, färgerna är standardgrå och den andra är lite mer svart i färgen.

Eftersom jag vill att de skall flytta till en seriös person så är de inte gratis! utan 300kr per chilla, dvs 600för båda då ingår sandbad samt överbliven mat.

Skriv lite kortfattat till mig vad ni har att erbjuda dessa tjejer!

***har tyvärr ingen bild på dem då kameran är försvunnen men ni är mycket välkommna att komma och kolla på dem!***

MVH ida

www.krakansfaglar.n.nu

[Deniise]
0

Vart finns dom någonstans? :)

KråkansFåglar
0

Oj det glömde jag skriva :) De finns i Borås

www.krakansfaglar.n.nu

[Deniise]
0

Jaha okej :)
hm, ja det var nog lite för långt bort för min del ;)

KråkansFåglar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ingen som vill ge dessa sötnosar ett hem? Viss transport kan ordnas!

www.krakansfaglar.n.nu

[Skutta]
0

#4 Har du hittat ett hem? jag skulle så gärna vilja… Men vi har problem med plats & transport…

KråkansFåglar
0

De finns fortfarande kvar!

www.krakansfaglar.n.nu

[Skutta]
0

& Åh, jag får ta ett snack med pappa imorgon. Tkr det är synd om tjejerna som inte fått ett hem. Även om ditt tillfälliga hem säkert är väldigt bra :)

KråkansFåglar
1

Ja den ena har blivit väldigt fin nu! Den andra är på gång hon också, dock är den gråa väldigt dominant så har många matställen i buren så den lilla svartgråa kan få ta för sig lite hon också^^

Men kan lova att de är riktiga fjäskisar! ;) Och helmysiga!

www.krakansfaglar.n.nu

[Deniise]
0

Tror du att dom skulle funka att sitta i samma bur som 2 andra chinchilla honor? :)

KråkansFåglar
0

De verkar inte vara jättedominanta eller jättetjuriga direkt så det kan man säkert. men man måste ju alltid vara beredd på det värsta anser jag. Att kanske ha en extra bur ståendes.

www.krakansfaglar.n.nu

[Deniise]
0

Ja okej, jo extrabur har jag ju. 
Bara att om det inte skulle funka så har man ju inte plats
för olika burar.

Åh, vill ju så gärna ha dom små liven =D

Du ska möjligtvis inte mot Vimmerby någongång? ;)

KråkansFåglar
0

Nja närmsta stad jag är i till vimmerby är jönköping. Men det är  annars om man hittar någon som vill transportera.

www.krakansfaglar.n.nu

KråkansFåglar
0

SÅLDA! :)

www.krakansfaglar.n.nu

UlrikaD
0

Då låser jag tråden.

Inlägget är låst för nya kommentarer