Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett18-köp-och-sälj
Läst 1566 ggr
rabbitlove
1

Jag undrar

Hej jag undrar vad en chinchilla kan gå på i månaden med alla tillbehör, mat och strö till buren. Har mejlat en tjej i borås ( inte så långt ifrån mig) om hennes två chinchillor som är till salu. Buren och alla tillbehör medföljer och hon tyckte att jag skulle komma och kolla på dem nu i veckan. Jag hoppas verkligen det går vägen om inte så är det värt all väntan!

[Ingo.*.Ted]
0

Hej! Jag vill inte vara dum, men får jag fråga hur mycket dom kostade? Jag skulle i förrgår ha köpt mig 2 chinchillor + bur och tillbehör men det gick ju tyvärr inte vägen. Så då vill jag kolla om dom liksom brukar kosta så mycket som 'minas' pris blev Glad

rabbitlove
0

Hej. Nej herregud det är inte dumt av dig, klart man får undra. Säljaren heter Qia och chinchillorna + buren går för 1-300 kr  tror jag uppfattade frågan rätt hehe Glad

[Ingo.*.Ted]
0

Okej! Skrattande tack! då vet jag vad dom brukar kosta med bur till, så då var den som jag såg inte billig , den gick upp i 2500 O.O och det hade jag då inte råd med XD ja lycka till med chinchillorna <3 :D hoppas det är min tur att få äga en chinchilla snart ;)

rabbitlove
0

ja tack så jättemycket! och lycka till med chinchilla letandet kram :)

[Ingo.*.Ted]
0

Tack! :D ja vi får se vad jag hittar ;)

Justsmiile
0

kan säga att det brukar ligga minst 2000 för chillor med bur… 
men om det är akut och man har himla tur och chillorna kanske inte är jätteunga kan det kanske i enstaka fall kosta som du säger :)

Louise Nilsson

Medarbetare på Chinchilla

snaapit.blogg.se

UlrikaD
0

De två chillorna såg jag att hon hade lagt upp på facebook på till salu. Och någon skrev i tråden att hon ville ha dem. Fast det var visst en hona också, kanske var den?

Millchan
1

Min black ebony hona kostade 2000kr bara chillan, jag rekomenderar att spara ihop en större slant och köpa chilla från uppfödare, dom har koll på djurens föräldrar och sjukdoms historik mm.

Jag har haft blocket chillor men det är skilnad på chilla och chilla!

Jag lägger gärna lite mer och vet att det är bra djur jag köper och jag har gärna kontakt med uppfödarna jag köpt ifrån!

Ett tips är att bygga bur själv så man vet att det är lagliga mått och framför allt får man som man vill ha det!

För att svara på din fråga förresten så vet jag inte hur mycket det kostar att ha en chilla i månaden men jag köper en 25kg säck pellets som räcker ca 6 månader för 10st chillor och en säck sand räcker ännu längre den ligger också på 25kg har använt 3/4 på 7 månader.

Ca pris på sand Witte mollen 425kr

Pelletsen (mäster)  mellan 2-300kr? kommer faktiskt inte ihåg Scaf priset

Spån/bal ca 100kr lantmännen/granngården

Hö ca 20-25 kr/balen /stallhö

www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem 

rabbitlove
0

Tack så jättemycket för informationen! :) då var det ju inte så jättedyt med tanke på hur länge det räcker Glad jag har faktikst tänkt på att bygga om en stor garderob, skulle kunna bli bra tror jag ^^

Justsmiile
0

nej men eller hur :) som ni skriver är det inte troligt att en chilla med stam och allt skulle kosta under 1000…

Jo men gaderobburar är bra :D

Louise Nilsson

Medarbetare på Chinchilla

snaapit.blogg.se

rabbitlove
0

ja, nu ska jag bara göra en ritning oh sen får vi se vart det leder :)

UlrikaD
0

En chilla med stam kan ju kosta vad som helst egentligen. Beror ju lite på hur man får den.

En av mina favoriter här hemma som är norsk champion, Primus köpte jag av en uppfödare i Norge som skulle lägga ner. Han betalade jag 500kr för. Fast då åkte jag och hämtade honom också.

Mina dyraste två kostade väl 3500kr styck har jag för mig. Plus resa till Danmark och hämta.

Det viktigaste är ju inte vad chillan kostar egentligen. Är chillan vuxen och har haft en taskig uppväxt och sitter och skakar i ett hörn och aldrig tänker bli tam då spelar det ju ingen roll ifall den var gratis. Det blir ju inte så himla kul ändå.

Så det viktigaste är väl att man trivs ihop med sina chillor, att de är de sällskapsdjur man köpte dem som. Att de är trevliga, gosiga och mysiga djur. Inte bara två pälsbollar som sitter i en bur och inte vill umgås. Det är ju inget roligt med något slags djur.

UlrikaD
0

Blev det ingenting med chillorna i Borås? Såg att de låg ute på annons igen.

Juliastrom
0

Jag har två chinchillahonor till salu :) 500kr med alltihop, bur, sågspån, hö, stor sopsäck med äppelkvistar, mat osv. Kanske intressant, juste finns i Sandviken :)

rabbitlove
0

jag måste ordna upp mitt liv innan, har rätt mycket på gång nu och är själv rätt stressad och nere med tanke på allt som hänt. Tycker inte jag ska skaffa fler djur förrän det är ordnat men ni förstår säkert.

UlrikaD
0

#16 Ok, jag vet ingenting om vad som hänt dig, men hoppas det ordnar sig, vad det än är.

rabbitlove
0

Tack ullrika! kan säga att det är en hel del :/