Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett01-allmänna-diskussioner
Läst 1008 ggr
[Deniise]
0

Mysdag!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftesom det har varit tråkigt väder idag (kallt & blåsigt) så har jag haft en inne dag idag med massor utav mys med chillorna istället! Skrattande

Så tänkte lägga upp lite bilder på mina älskade pälsbollar nu ;)

[Deniise]
0

Kyss

[Deniise]
0

Kyss

[Deniise]
0

Kyss

[Deniise]
0

Kyss

[Deniise]
0

Sista bilden får bli på lillpojken. Kyss

[Ingo.*.Ted]
0

Awww <3 Du har verkligen ett par sötnosar där! Nu längtar jag ännu mer efter ett par egna :) Men blocket liksom ekar tomt på chinchillor.. Hittar ju inga med bur! Bara sånna med bur som är för liten Obestämd

[Deniise]
1

Ja, kan säga att jag kan aldrig motså deras "valp" blick, står dom i buren med tassarna på dörren sådär jätte gulligt som dom brukar så kan jag inte låta bli att släppa ut dom :d

Jo det är ju tråkigt nog så, jag brukar själv kika på blocket lite då & då men jaa, tycker inte att det kommer ut några chinchillor så ofta osv.

Kan du inte bygga en egen bur då?
Kanske börja på att bygga en nu, sen när den börjar bli klar så kan du ju köpa ett par chinchillor utan bur? :)

KlaDkAkA!:D
0

nejmen så söta! haha  älskar hur den svarta lägger huvet på sne och bah: va gör du? o.O

haha aw :)

[Ingo.*.Ted]
0

Ja! Jag kan ju köpa en garderob på blocket eller ikea, och fixa en snygg stor bur med plats för hopp, jag kan ju få hjälp med skissen av er här <3 Och sen köpa chinchilla från uppfödare! :D Jag kan ju åke en rätt lång bit med tåg eller buss till uppfödare då för då ska jag ju inte släpa på en gigantisk bur också :D  Gud vilken bra Idé! Tack!  Då kan jag ju även få min favorit färg på chinchilla, såna där gulligt ljusa med gråa fläckar :D Och  Black velvet, jag ska börja plugga namn på färger nu. :D Då får jag ju även stamtavla på dom!! Vad kul! YIPPPI! <3 Skrattande

Mvh// Cammy , Ted & Ingo

[Deniise]
0

#8 haha ja, såg ju faktiskt ut som hon tänkte så nu när jag
kollade på bilden igen! ;)

#9 Ja, vet att många köper från ikea, men det finns ju endel billiga & bra på blocket :) Ja, jag tror nog många här kommer att hjälpa till om det är något du behöver hjälp med, det brukar inte vara så svårt att bygga bur hemma heller :)
Ja precis, då behöver du ju inte leta efter chinchillor med bur isåfall, då kan du ju kolla på precis alla chinchillor om du redan har en bur som väntar på att få några inneboende! ;)

[Ingo.*.Ted]
0

#10 Oh jag längtar tills jag kan börja bygga nu! :D Och sen får man dra iväg och köpa  hängmattor, Tyg hus.. Vatten flaskor mat skålar XD  Och sand förstås! Witte molen var väl den bästa? Vet någon ett ställe där jag kan köpa sånna här chinchilla grejer? :D Och vilken chinchilla mat är bäst? Det var väll Bello chinchilla pellets om jag minns rätt?

[Deniise]
0

Förstår det! :D Himlans kul när man väl fått iordning på allting & se hur glada chinchillorna blir :) Ja wm har väldigt bra sand :)
Sand & pellets kan man oftast beställa hos uppfödare. Vattenflaskor, matskålar osv går att köpa i djuraffärer & hängmattor brukar finnas på dom flesta internet sidor för djur :)

[Ingo.*.Ted]
0

Aa just det ja! :D Men då blir det nog inte så väldans dyrt, brädor ä hela garaget fullt av och en garderob är väl inte så väldans dyr om man köper på blocket och hängmattor och sådant blir nog inte heller jätte dyrt :) Nu längtar jag verkligen :D

[Deniise]
0

Precis! :) Och om man vill spara in lite extra på pengar så kan man ju ta något hemma & sy en hängmatta/tunnel själv ;)

[Ingo.*.Ted]
0

Ja det är ju såklart! Och nu undrar jag, kan chinchillor ha något av det på denna hemsidan? Jag har beställt 1 av varje sak till mina marsvin men dom kan inte ha allt, dom är ju bara 2.

http://www.marsvinsmys.n.nu/till-salu

[Deniise]
0

Hmm, jag har faktiskt ingen aning eftersom jag
inte provat något utav de till mina.
Men det är ju bara pröva & se sen när du skaffat chinchillor :)
Bara att du håller lite koll så dom inte äter mycket på det,
tror inte det är så bra för dom ;)

Någon annan här kanske kan ge dig ett svar om
dom haft något liknande :)

[Ingo.*.Ted]
0

Tack :D tyckte Myspuffen och Myskorgen såg ut att kanske kunna passa :) Imorgon ska jag inte gå till blocket och skriva in chinchilla, denna gång ska jag skriva in Garderob :D YAY

[Deniise]
0

Jaa, det låter härligt :d Får hopaps du hittar någon bra :)

[Ingo.*.Ted]
0

Tack! Skrattande