Inreda bur..
Ååh, nu är det så att jag är extreemt sugen
på att förnya inredningen i mina chillors bur.
Så tänkte be om lite insperation nu ;)
Jag vill ha det som en "prydnads möbel" men
samtidigt ett härligt & roligt hem för chinchillorna.
Kan man sätta in svag belysning i burens tak som inte avger värme och ha tänt endast på kvällar, släckt på dagar & nätter, eller "stör" det chinchillorna?
Tipsa gärna om sidor att köpa grejer ifrån om ni vet någon bra! :)
Vill gärna ha lite natur inspererat om ni förstår?
Och inte massa plastiga jätte färgstarka saker..
Vet att dom inte ska ha plast i buren, men tog som ett tex för att ni skulle förstå lite bättre, hoppas jag.. ;)
Lägg gärna in bilder på era burar & inredning! :d
Hmm.. Jag är ju absolut ingen chinchilla expert, men kan man inte typ göra någon slags, soffa eller fåtölj av trä till dom och typ spika fast på bur väggen? Det skulle ju bara se för gulligt ut med armstöd och sånt! :3
Haha vilken idé! :D Skulle jag själv aldrig komma på. Det skulle ju faktiskt vara himlans gulligt med en soffa i buren! De är något jag ska klura lite på faktiskt ;)
Gör det! 
Ingen som har tips på någon bra sida att köpa saker ifrån,
eller lite bilder på hur era chillor bor? ;)
Hmm mina chillor har det inte så speciellt i deras bur. :P Jag har byggt ett litet hus åt dom av trä och dom kan även gå upp på taket på det huset och sen så har dom ett rör dom gillar att springa i :D jag kan kanske fixa en bild lite senare. 
Nej nu kom jag helt fel XD jag trodde jag var på marsvin i fokus hihi XD Sorry O.O Så detta inlägg var ju menat till marsvin i fokus då *lol* Pinsamt!
Haha jaha okej, så kan det bli ibland ;)
Jaa XD
Förutom att måla buren utvändigt så kanske du kan inreda buren med tex hängmattor och filtar i samma färg, eller färger som passar in med det rum du tänkt ha dem i? Tex om du har ett rum med vita väggar och svarta och vita möbler så kanske du kan måla buren vit och ha svarta filtar?
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se
#9 Jag gillade den iden! :D det skulle nog bli riktigt snyggt
#9 Riktigt bra idé, tack! :D
Har ju buren vit nu så målningen är iallafall klar ;)
Ska införskaffa mig lite passande färger då & göra om buren inuti :D
#11 Jag tror det blir jättesnyggt! 
#12 Ja, jag har en bild i huvudet på när de är klart &
i mitt huvud är de iallafall vääldigt snyggt! ;)
Får väl hoppas på att det blir lika bra i verkligheten sen också :D haha
#13 det tror jag säkert <3 Ska du försöka ta med det här med soffan på väggen? :D Fast det kanske blir lite svårt att bygga ihop förstås :/
Ja jag har faktiskt funderat lite på den där soffan & tror nog jag ska försöka bygga ihop en :d
Har tänkt att man kanske kan använda lite ull & "klä" den med på något vis, (hur vet jag inte än) sånt ull som brukar vara i hängmattor för det vet jag att mina chillor inte äter på ;) Så får se när jag väl börjar fixa buren lite :D
såg en chinchilla bur där chinchillorna hade som små egna rum typ, det såg ungifär ut som ett dockskåp, du skulle kunna göra som trappor och sånt och kanske ha lute tavlor o så :D
och så lite klättergrejs ;)
Jasså? Har jag aldrig sett innan faktiskt, låter ju urgulligt :d
Jag får nog rita upp ett x antal ideér som jag fått både från er & från mitt huvud så får vi se vilket som ser bäst ut :D
Aaa Gör så!