Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett07-mat-utfodring-och-godis
Läst 1564 ggr
[Ingo.*.Ted]
0

Vitakraft??

Jo hej! vitakraft har ju chinchilla pellets och någon 'mysko' snack gourmet och cocktails pellets till slau? och jag undrar är det verkligen bra för chinchillan att ära godis? läste någonstans att dom inte skulla ha godis. och är vitakraft bra? Vet ni Chinchilla experter det?

Justsmiile
0

haha chinchilla expert är jag ju definitivt inte men som du tänkte är inte godisstängerna som är "anpassat" efter chillan bra för dem. Innehåller alldeles för mycket socker & fett för deras magar. 

Så nepp, inte heller deras pelets är att rekomendera…

Lite synd att det är sånt de säljer…

Louise Nilsson

Medarbetare på Chinchilla

snaapit.blogg.se

[Ingo.*.Ted]
0

Okej tack så mycket :D Ska nämligen snart skaffa 2 eller 3 och vill gärna veta vad som är bäst för dem =)Och ursäkta för mitt slarvigt skrivna inlägg, jag satt vid en cp-dator då XD

Justsmiile
0

oh vad roligt! :D viktigt att du funderat igenom det ordentligt… många som säljer sina chillor när de tröttnat eftersom alla inte är keldjur och eftersom de inte läst tillräckligt innan.

haha jag förstod iaf ^^

Louise Nilsson

Medarbetare på Chinchilla

snaapit.blogg.se

[Ingo.*.Ted]
0

Nej men jag har sparat i cirka 1 halv år nu för en och har just fått ihop 1000 och om jag nu hittar 2 under det priset och med buren till får jag dem :D nu måste jag bara hitta den annonsen :P Och om dom nu kan leva i cirka 15-20 år så är det bra att man vet vad som är bäst för dom så att dom kan få leva så länge! :D ^_^

S*Silverklippan
0

Inte för att det har med inlägget i sig att göra men du kan kanske förklara vad en "cp-dator" är för något???

/Mamma till en flicka med en cp-skada.

S*Silverklippan's Chinchilla

Reg. uppfödare SCAF

www.Silverklippan.se

[Ingo.*.Ted]
0

det är vad jag kallar min laggande och tröga dator, jag ursäktar

[Ingo.*.Ted]
0

det är ingen mening att bli sur, jag hoppas att du förstår att jag inte menar så.

S*Silverklippan
0

Sur…vem har påstått att jag är sur, tycker bara synd om dem som har så begränsat ordföråd och dessutom så pass lite kunskap så att de tror att alla som är drabbade utav en cp-skada skulle på något sätt vara mindre begåvad än andra. De flesta med en cp-skada är inte förståndshandikappade.

Sedan att du själv säger att du inte menar så, men precis innan förklarat att du beskriver din dator som "laggande och tröga dator" att det är det samma som en "cp-dator".

Rätt motsägelsefullt….

Reg. uppfödare SCAF

www.Silverklippan.se

[Ingo.*.Ted]
0

Nej jag menar inte alls det, jag har själv en kompis som är det, det är inget fel på dom det har jag aldrig påstått heller, men ord fastnar på en, många i klassen använder sånna ord alltid och det fastnar på en, jag ursäktar men jag har aldrig påstått att sånna är mindre värda. Det har jag inte.

S*Silverklippan
0

Man är inte sitt handikapp!!!

Men jag tycker det framgår klart och tydligt att du är för ung för att ha denna diskussion överhuvudtaget.

Men jag avslutar detta nu, och ber övriga om ursäkt att jag "förstört" tråden med sådant som inte har med tråd-skaparens frågeställning att göra.

Reg. uppfödare SCAF

www.Silverklippan.se

[Ingo.*.Ted]
0

herre gud det har jag aldrig påstått -.- Kan man inte råka säga ett ord nuförtiden utan att någon retar upp sig på det? Jag är den jag är okej? jag råkar kasta ur mig saker jag inte menar ibland och det gör alla, man är endå bara en människa.