Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett: 08-beteenden
Läst 2251 ggr
Juliastrom
0

Brukar era chillor låta såhär?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Såhär låter mina flickor flera gånger om dagen. Vet någon varför dem gör det eller? :P Bruka era låta så? =)

Juliastrom
0

Det är dem som låter några sekunder i början, filmade lite längre för jag trodde att dem skulle fortsätta :P

[ChinHeart]
0

Låter som varningsljudet, men att de ibland kan göra det utan någon andledning alls. Jag vaknade tillexempel av att Jerry lät så en natt och gick upp för att se vad som hänt, men nä, han hade vält ner matskålen och satt och försökte putta upp den. När jag väl fått upp den på ett hyllplan igen var han överlycklig. Ett annat exempel är när jag sätter ihop nya chillor, och när oftast den nya är lite rädd brukar den sitta så och skrika. Tror helt enkelt vissa chinchillor kan göra så fast det egentligen i det egentligen är deras varningsljud.

Juliastrom
0

Okej, ja jag hade te.x satt upp en ny hängmatta åt dem, då började dem som tokar. Morgonen efter så låg hängmattan på backen med avtuggade snören ^^ Två missnöjda chinchillor hade jag men som fick som dem ville ;)

Justsmiile
0

Mina brukar också låta så. Kan det vara när det är förändringar? :O 
har själv ingen aning, men mina brukar låta kort så innan de sätter igång med det vanliga.

Louise Nilsson

Medarbetare på Chinchilla

snaapit.blogg.se

[Uggladyrkaren]
0

Min brukar låta så helt utan anledning. Han kan ligga och sova på eftermiddagen och helt plötsligt "klickar" han till och börjar skrika. Men utan anledning. Kanske drömt mardröm? ;)

Juliastrom
1

haha gulligt :D