Annat alternativ än hö?
Hej!
Funderat ett tag på att skaffa chillor, men nu har det visat sig att min mamma är allergisk mot hö.. så jag tänkte kolla om det finns något annat alternativ?
/Sandra - Sajtvärd på Dvärghamster iFokus
Tyvärr så skulle jag väl vilja säga att nej det finns inget alternativ till hö. Höet är ju chinchillans basfoder och det bör man inte ta bort.
Nej, höet ska man absolut inte ta bort. Det är precis som LadyS säger deras basföda. Höet ser också till att slipa tänderna på rätt sätt då de växer hela livet.
som ovanstående personer redan sagt så säger även jag att, nej absolut inte byta bort höet. Höet är som sagt chinchillans basföda. Så kan man inte ge hö så ska man inte ha chinchillor. Man ska inte låta djuret lida bara för att man så gärna vill ha djuret men inte har möjlighet att ge dom de dom mest behöver. Så tyvärr, det finns inget bra substitut att ha istället för hö.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
#3 det var bara en undran, jag har aldrig sagt att jag ska skaffa chillor bara för att jag vill ha dem, även om de inte kan få hö. jag undrade bara om det fanns något alternativ..
/Sandra - Sajtvärd på Dvärghamster iFokus
Ja jag vet att det var en undran jag har inte sagt något annat. Ville bara tillägga lite saker till mitt svar bara. Jag menade inget illa.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning