Är de någon som vet?
Hej. jag har nu vart inne på SCAF hemsida och skulle kolla utställningar, men de verkar som om den utställningen som skulle vart i Trollhättan inte blir av eller är de någon som vet varför de bara står Norrköping och Tenhult?
jag skulle gärna vilja åka på utställning men jag har två småbarn så jag kan inte åka så långt som till Norrköping :S eller Tenhult. hade velat kolla in en utställning för att se om de är något för mig och mina fluffar..
//Mulle
Hejsan!
Jag kan svara på dina frågor. Jag är en av de som hjälper till runt om utställningarna.
Anledningen till att det bara står Norrköping och Tenhult är för att det kommer bara bli två utställningar till våren och det är på de två platserna.
Då detta är en idieell förening så baseras antal utställningar och platset beroende på om vi har domare och funktionärer som kan hjälpa för att få en fungerande utställning.
Just denna rundan kom inte Trollhättan med. Men det lär den nog göra någon annan gång istället. Vi försöker sprida ut utställningarna så mycket som vi kan runt om landet =)
Jag har själv barn så jag förstår att man slänger sej inte bara in i bilen och åker iväg om man är tveksam. Men ibland får man våga lite =)
Jag kan säga att jag samåkte upp första gången med en annan tjej. Och hade ingen aning om vad som vänta mej… men fy så kul vi hade. Både bilresan och utställningen.
Efter första utställningen va jag så fast så jag anmälde min chilla till nästa utställninge. Och då ska det tilläggas att jag hade 1 Pet chilla (ej stamtavla) och jag bor i Skåne och utställningen va i Uppsala. Så fast blev jag…
Så jag kan ju rekomendera dej att anmäld dina chillor och ta den där bilfärden en gång och prova. Efter det kan du ju utvärdera och se om det va något för er =)
Hoppas detta gav svar på dina frågor.
Ja, vi var tyvärr tvungna att hoppa över utställnigen i Norra Björke/Trollhättan på grund av lite olika anledningar, det gick bland annat inte ihop med domare m.m.
Nu blir det som så att vi satsar extra mycket på Norrköping istället och kommer ha lite extra småtävlingar och aktiviteter utöver själva utställningen då vi kommer fira vårt 20 års jubileum där.
Kan hända att det kommer någon utställning åt dina trakter i framtiden istället, och att det förhoppningsvis går ihop då med allt det praktiska också :)
Nu vet jag inte om det är en omöjlighet för dig och din familj, men annars kanske ni kan ta en heltur och åka till Tenhult? (Norrköping förtstår jag är alldeles för långt) Ska som sagt ha mycket extrasaker i Norrköping och om det blir lyckat tar vi antagligen med oss en del av de extratävlingarna m.m. till Tenhult också. På idélistan står bland annat en teckningstävling för barn, men kan hända att dina barn är för små för sånt(?)
Mvh Susanna, SCAFs Utställningskommité
Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor
hej. ja då förstår jag :) ska nog se om man kan klämma in familjen i bilen och åka allihopa :) ska verkligen ta en redig fundering på detta. just i mars så flyttar vi och då är de inte aktuellt att åka till norrköping. men Tenhult ska jag verkligen fundera på. men första gången kommer jag inte att ha med mig mina fluiffar utan jag vill helt enkelt kolla hur en utställning går till!
tusen tack för att ni svarade så bra :)
mvh Mulle
Ja just det! Annars kan du såklart göra som Anna gjorde och tipsar om! Har du någon som kan passa barnen så skulle du säkert kunna samåka. Det finns två från trollhättan/alingsås-trakten som brukar åka som du kanske skulle kunnat klämma in dig hos om du tycker det är enklare :)
Japp, jag kommer garanterat åka till både Norrköping och Tenhult!
Det brukar allt finnas möjligheter att klämma sig fler i bilen.
Åker från Sollebrunn.
Mulle… om du har möjlighet så åk gärna med CicciPicki. Hon är kanon och jag tror ni hade haft väldigt trevligt på vägen =)
Och i Tenhult som jag misstänker det blir för dej så lär du träffa alla oss andra stollar ;)
Tenhult - Är det på gymnasiet utanför Jönköping, eller?
#6 måste bara säga att ni är helt underbar! tack för att ni bjuder in mig så hjärtligt! och Ciccipicki om de klaffar med barnvakter m.m. så kanske jag skulle blinka in mig lite hos dig 
Mulle/
#7 Japp, det är där utanför Jönköping ja.
#8 Ja, hoppas att du kan få ihop det! Tycker att utställningar är fasligt trevligt :)