Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett16-foton-och-videoklipp
Läst 1561 ggr
Juliastrom
0

Jag och chillorna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skrev det där inlägget om mina rädda chillor =) Nu har det gått lite mer än en vecka och det går framåt =) Jag kan klappa dem nu utan att dem blir rädda och dem äter helhavre ur min hand! Dem tillåter mej inte att lyfta dem så det låter jag bli men är ändå så glad att vi har kommit någon vart! :)

Bjuder på en kass bild på lilla Inez som smaskar i sej havre :)

Juliastrom
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Även en bild på lilla Agnes som gärna håller sej undan ;)

LadyS
0

Vad skoj att höra att du börjar gå framåt. Ju mer tid du spenderar med dem ju tamare kommer de bli =)

Stressa inte med att försöka lyfta upp dem. Det kommer med tiden. Det tog mej ett bra tag innan jag fick lyfta upp mina hanar i famnen.

De kom gärna fram men så fort jag försökte lyfta dem så drog de. Nu börjar det äntligt gå att lyfta upp dem lite så man kan få kela lite =)

Så lycka till och ha tålamod!

Juliastrom
0

Ja det är riktigt kul faktiskt :) Och jag är nöjjer mej alldeles utmärkt med att få klappa på dem lite, det får ta den tid det tar med resten :) Måste erkänna att det gick riktigt fort ändå, så jag kunde inte bli nöjdare!

Visst är det "lättare" att få hanar tama? :)

LadyS
0

Kul att du tycker det har gått fortare än förväntat. Det är ju så ju mer tid och tålamod du ger dina chillor dessto fortare blir de tama.

De är ju av naturen väldigt nyfikna djur.

Nja jag kan nog inte säga att det är lättare att få en hane tamare fortare än en hona. De beror så väldigt mycket på individ till individ.

Juliastrom
0

Ja, det känns bra iaf ^^

Ja dem är välldigt nyfikna min bruttor, haha, kaster sej mot gallret ibland när dem här godispåsen ;)

Nehe, okje, det var vad jag hade hört, man hör så olika från folk :P

LadyS
0

Va försiktig med att ge för mycket godis och för ofta. Det är bättre att de äter av höet och pelletsen…

Men någon lite godis då och då… för din egen skulle kan man ge. Det gör jag med mina. Man känner ju sej lite extra snäll då liksom =)

Haha… ja alla säger olika. En del tycker hanar är lättare än honor och tvärtom. Och alla har vi olika åsikter och tycke om olika saker =)

Juliastrom
0

Jag ger dem lite helhavre då och då bara :)

Ja, jag tycker att mina verkar vara ganska så lätt att lära känna, och båda är ju honor men sen har jag ju aldrig provat på med hanar men kanske kommer det med :D