chinchilla och katt
Jag har katter hemma och har tänkt på att skaffa en chinchilla men är väldig osäker på om det går. känns som att katterna skulle äta upp den :P är går det bra att göra så?
Jag har två katter och två chinchillor :) Det går riktigt bra faktiskt, katterna får vara i mitt rum när jag är där så jag vet vad dem gör och är jag borta så har jag sovrumsdörren stängd :)
Min ena katt är rädd för dem men den andra är lite nyfiken, henne har jag bara extra koll på! Men vissa kan ju typ ha katterna och chillorna lös i samma rum och dem är tillsammans utan problem, inget jag skulle göra men det beror väll på hur katten är osv. =)
Jag har 8 chillor och en katt och det går bra, katten nosar ibland på chillorna i buren men inget annat!
Ser inte att det är nåt problem att skaffa chillor för att man har katter!
www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem
Jag tycker hellre att du ska skaffa två chinchillor TS ;)
Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!
Jag har 2 chinchillor och 2 katter och det går utmärkt. Man får bara hålla lite extra koll så att inte katterna försöker skrämma chillorna. Och har man chillorna lösa så är det bara ha katterna någon annanstans under den tiden så de inte skadar luddisarna :)
Och jag tycker som nr #3 att du ska satsa på att skaffa 2 chincchillor och inte bara en, det blir i regel mycket trevligare för dom om de har en artfrände att prata och umgås med :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Jag har 4 chinchillor och min syster hade 1 katt. Det gick för det mesta bra, dock hade jag en hane som försökte attackera katten genom burgallret så han var tvungen att bo i över bur + att när chinchilla bebisarna klättrade på nätet hoppade katten upp och bet mot dem och bet av en tå. Efter det blev han portad från min rum när jag inte var där.
Så normalt är det inge problem om katten bara blir utestängd när chinchillorna är lösa :)