Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett06-burar-och-inredning
Läst 1179 ggr
Juliastrom
0

Buren fixad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag äntligen fixat klart buren (så gott som) Alla hyllor är uppsatta och allt är på sin plats! Det som ska fixas nu är att jag ska beställa hem en softbox, hängmatta och lite gnagarsaker så är buren komplett! :D

Vad tycker ni?

Juliastrom
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och här är en bild på andra sidan =) Det är hål i mellanväggen så dem kommer till andra sidan =)

UlrikaD
0

Verkar de trivas i den?

Kan bara säga så du vet att buren inte är laglig pga att den är delad på mitten som den är.

Kan vara bra att veta om man ska bygga Ny bur i framtiden att det är 0.5kvm obruten yta som gäller. Alltså en hel bottenyta.

Zuzziquie
0

Tycker att den har blivit jättefin :)

#2 Hur fungerar det, om man skulle låt oss säga, såga bort nedre biten av mittpartiet så de kan hoppa på hela botten - skulle den vara godkänd då? Lite nyfiken på hur det där egentligen fungerar? Oavsett så tycker jag att din bur har blivit fin med hyllorna Julia!

Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor

UlrikaD
0

#3 Det är väl återigen hur olika inspektörer resonerar. Nu lär nog inte Julia få hem en inspektör så här tycker jag nog det är viktigast att chillorna trivs.

Men när jag frågade 2007 om jag fick bygga ihop mina burar jag hade i köket då till en stor bur och såga ut längst ner så gick det inte för sig alls, för då skulle mellanväggen vara kvar och det var inte bra.

Men i år kanske det är nåt annat som gäller.

Jag hade tyckt att det räckt om man gjorde precis som du skrev, såga bort såpass högt att chillan kan springa fram och tillbaka hela vägen emellan. Det borde logiskt sett funka i min värld.

Tycker ju buren ser jättemysig och fin ut i övrigt.

Zuzziquie
0

#4 Hm okej, tycker att det är en intressant tanke hur det "ska" vara. Sen är väl frågan om det verkligen finns något "ska" eller om alla tycker olika också…

Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor

Juliastrom
0

Ja dem verkar trivas bra :) Utforskar allt nu, lillan sitter på översta hyllan och tittar lite på mej ^^ Jaha, okej, då vet jag tills jag ska byta bur!

Juliastrom
0

Tack så mycket Zuzziquie :) Känns bra faktiskt och hoppas det blir ännu bättre när jag får hem hängmattan och det andra :) Återigen, tack, det värmer att höra sånt från sånna som vet ^^ Hihhi :)