Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett06-burar-och-inredning
Läst 3803 ggr
Mirre9898
0

Hur har ni det?

Ja, om du har en bild på din Chinchilla bur på din dator kan du vll lägga upp den här? :), skulle gjärna vilja veta hur ni har det :D.

Själv har jag ingen Chinchilla, men skulle jätte gjärna vilja ha en ;).

Miranda

Millchan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är en 3 sektions bur men fick bara bild på 2 av sektionerna då det är svårt att hålla koll på alla 5 chillor själv!

www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem 

Mirre9898
0

1# Vad cool och fin bur :D. Vad många chinchillor du har :).

Miranda

Millchan
0

Har 5 st nu och nästa flyttar i i december då vi väntar på en bebis som ska bli leveransklar och då får min hona som sitter ensam en go kompis!

www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem 

Mirre9898
0

Låter bra ;). Chinchilla ungar är så sjukt gulliga :D.

Miranda

Justsmiile
0

mina brurar :)

Louise Nilsson

Medarbetare på Chinchilla

snaapit.blogg.se

Mirre9898
0

5# Häftig bur :), sover dina Chinchillor?.

Miranda

Justsmiile
0

har det olika var gång så har aldrig inredningen likadan. 
hängmattorna/tunnlarna/husen
:)

Louise Nilsson

snaapit.blogg.se

Mirre9898
0

Okej :D låter roligt ;)

Miranda

[Mulle84]
0

Justsmiile: vart de krångligt att bygga om garderoberna?

håller på att funderar ut någon bra lösning för ina bollarSkrattande

Mirre9898
0

även fast jag själv inte har någon chinchilla så skulle jag vilja bygga bur ! :D jag är så sugen på att skaffa en chinchilla ;).

Miranda

orecus
2

Här bor mina brudar. Paradise of chillin'!

Mirre9898
0

#11 Vad gulligt :D vart köpte du byron?, är det två stycken? :D

Miranda

Justsmiile
0

nej det va det inte, visst det är ju inte något man gör på en dag men verkligen enklare och billigare (om man har begagnade) än om man bygger helt från grunden. 

#11 men GUD vad fint…!

Louise Nilsson

snaapit.blogg.se

orecus
0

Byrån? Jag antar att du menar garderoben? Den fanns på Ikea förut, men vet inte om den h ar utgått ur sortimentet. Jag hittade den iaf på blocket, mycket billigare! Det är en hel garderob, så mina två troll har tillgång till hela.. Har sågat upp ett hål i mellanväggen..

Tack! Det där var i början precis. Nu har dom boat in sig mer och saker kommer och går, så det ser väl inte riktigt ut sådär nu. Men dom verkar nöjda än så länge iaf!

(När dom nyss hade flyttat in förstod dom nog inte riktigt hur stort hem dom verkligen hade fått, lite roligt att sitta och titta på dom då..)

Mirre9898
0

#Ja, jag menade garderoben :). Okej tack :D.

Miranda

Anne.K
0

Här bor mina tjejer :) (bilden togs innan dom flyttade in). Nu är det lite omöblerat sedan denna bilden togs, men orkade inte krångla fram kameran och ta en uppdaterad bild :P

Buren har jag och min sambo byggt helt från grunden :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Mirre9898
0

#16 den var också fin, vart köpte du den? :)

Miranda

Anne.K
0

#17 om du hade läst mitt inlägg så hade du vetat att jag har byggt den från grunden, alltså en hemmagjord bur Tungan ute

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Mirre9898
0

#18 Jaha :$. Den var cool Cool

Miranda

Josefin76
0

åh, vilken bra tråd. Tack för tips.

chinflickan
0

Jag har bara en vanlig gallerbur från djuraffären, men i januari får jag mer i min stipendium från skolan så då bli det att bygga bur!

Juliastrom
0

Det här är min bur! Inte alls mycket till världen men jag fick hem dem i tisdags och min pappa är bortrest, men på måndag börjar ombygget, det ska in hyllor, grenar, hängmatta, softbox, gnagpinnar m.m =) När jag fick hem dem hade dem endast pinnarna som sitter fast i väggen :S Jag har köpt huset och sandbadet! Tycker frukansvärt synd om mina flickor som knappt har nått att göra om nätterna i buren och kan inte vänta tills på måndag! =)

Juliastrom
0

Juste det är en vägg i mitten som det är hål i så dem kommer över till andra sidan ^^

LadyS
2

Mina burar ser ut så här =)

Juliastrom
0

Jag är helt kär i  dina burar! :P Får världens kick att göra om min ^^

LadyS
0

Mina??

Om det är mina du menar så tackar jag så mycket. Jag är jätte nöjd med dem och chillorna älskar dem. Dock grämmer jag mej över dem varje gång jag ska städa dem då jag alltid får krypa in i dem… men allt för mina små älsklingar ;)

Juliastrom
0

Haha, jag förstår det ;) Haha, min bur har typ botten så jag kan dra ur dem, skitenkelt att göra rent! =) Är det okej om jag tar lite idéer från din bur, kommer inte alls kunna få den så som din då min är mindre ;)

LadyS
0

#27 Lyx att kunna dra ut botten och städa. Själv får jag alltid krypa in helt i buren för att kunna rengöra hyllor och botten ordentligt. Lite drygt men vad gör man inte för sina djur.

Klart det är okej att du tar lite ider från mina burar. Tycker man ska dela med sej att tips och kunskap. Så låna på du ;)

Hoppas du får ihop din bur som du vill ha den. Och sen får du gärna lägga ut en bild så man kan få se hur det blev.

Lycka till med bygget!

Juliastrom
0

Tack så mycket längtar så mycket till på måndag, ska bli skönt att få det gjort =)