Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett01-allmänna-diskussioner
Läst 1579 ggr
ChillaFlickan
0

Klättergren eller..?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Imorgon kommer sötnosen och anländer till mitt hem. Och buren är så gott som klar, men.. Jag la dit en klättergren, men kan den klättra på den? Det är meningen att den ska ta sig till olika våningar med hjälp av grenen.. Men kan den verkligen göra det? Min far säger att det är ett så smidigt djur som "lätt" kan ta sig upp där, men JAG tror att den kommer att falla ner och dö? Här kommer en bild på "klätter"grenen:

*stor bild?*

Fridaaaa
0

Tror inte den kommer klättra direkt. 
Bättre att ha olika hyllplan dem kan hoppa upp på tror jag

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ChillaFlickan
0

#1 Jo precis vad jag säger också! Men nu blir det lite stressigt, den måste bli klar innan imorgon då den anländer!

Men kommer den att dö eller typ skada sig om den klättrar där?

marty94
0

Hyllor är att rekommendera.
De hoppar hellre ;)

Fridaaaa
0

#2 Tror inte den kommer att klättra:)
Som #3 skrev, dem hoppar hellre:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anne.K
0

Du bör ha hyllor, sedan skulle jag vilja rekomendera att du delar av höjden på hälften med antingen ett stort hyllplan eller en jätte stor hängmatta, eftersom att höjden kan bli livsfarlig för chillan att ramla ner ifrån om den skulle ramla från toppen.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Zuzziquie
0

Jättefin bur, gillar hur ni gjort de runda hålen i dörrarna!

Måste dock hålla med de andra om hyllplan, men tror att det är sak du kommer upptäcka att du måste ha när du ser chillan och dess rörelsemönster i buren. Vet att det är väldigt svårt att veta i förväg - när jag fick min första jordekorre kan jag säga att jag inrett lite tokigt till en början, men det är sånt som man kan ändra efterhand - men ja, lite hyllor eftersom en chilla inte klättrar, utan enbart hoppar (och är lite klumpiga jämfört med tex ekorrar) :)

Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor

ChillaFlickan
0

#5 Det ska jag fixa, tack.

#6 Tackar! Jag med!

Jo, det gör även jag,.. Nu har den kommit och klättrar galant :)