Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett11-avel-och-uppfödning
Läst 2490 ggr
Zuzziquie
0

Dräktiga honor!

Tänkte bara berätta att jag precis kände riktiga kicksparkar i Ness (Sörig's Loch Ness,, standard grå) mage, vilket betyder att hon bör föda inom en månad :D 

Därutöver så kände jag även på omplaceringshonan Fibbi (Galant's Phoebe, violett), och kände även sparkar i henne, så bör även där komma bebisar inom en månad ungefär! Lite extra spännande eftersom jag kände hela tre foster i henne (man ska aldrig försöka klämma och känna foster om man inte vet exakt hur man ska göra, då man annars kan skada både honan och ungarna) 

Fibbis ungar kommer alla bli till salu - till sällskapshem då hon tyvärr är pälsbitare. Och kan ju även passa på att poängtera att hon blev dräktig före jag fick hem henne - man bör aldrig avla medvetet på pälsbitare.

Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor

Lupin
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Va roligt. Verkligen jätte spännande. Din tråd kommer jag att följa. :)

www.vovvensdagis.se

Solaika
0

Bebisaar! Jag vill ha! Tänk om jag hade en mindre motsträvig karl ;)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Zuzziquie
0

Kan uppdatera här med att Ness har fött nu :D Det blev en lite grå hane på 42g. Tror inte att det är fler, men vi får se, han är ganska nykläckt så att säga ;)

Zuzziquie
0

Tror att det snart är dags för Fibbi för nu har hon bott på botten ett par dagar… Dessutom så lär hon explodera om hon inte föder snart, hon har blivit riiiktigt tjockis!

Zuzziquie
0

Okej, trodde att det var dags snart, men damen behagar inte att föda ;)

Lupin
0

#5 Hehehe ja det är juh inget man kan bestämma över precis. Men vi väntar med spänning. :)

www.vovvensdagis.se

Zuzziquie
0

Jag som har gått här och väntat, hade tänkt fotografera lite under själva födseln så kameran har stått precis bredvid buren ett bra tag nu… Men vad händer då inte? Jo att hon redan har tryckt ut bebisarna före jag vaknat! Usch vilken dålig stil av henne ;)

Kan tilläggas att mina chillor brukar föda så där perfekt mella kl. 8 och 12 på förmiddagen, så brukar ha turen att få se själva födslarna.. Men såklart inte denna gång när jag hade tänkt att fotografera ;) 

Det blev iallafall två stycken, båda standard grå violettbärare (kunde inte bli något annat, så det var inte en överraskning) och det var en hane på 53g och en hona på 50g :)

Wand
0

Åh men så mysigt! Grattis till dig och framförallt till den nyblivna mamman!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Niiinah92
0

Grattis! vilken osis att du inte hann fota men det brukar vara så när man bestämmer sig för att göra någotFlört

UlrikaD
0

Grattis! Hon ville väl lura paparazzi-fotografen!

Här ska minsann inte säljas några bilder dyrt till chilla-skvaller-pressen.Flört

Lupin
0

Hahaha, ja det är väl självklart när du hade velat vara med.

Men grattis till dom små. :) Vill gärna se lite vackra bilder sen. :)

www.vovvensdagis.se

ChillaFlickan
0

Grattis! :)