Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett01-allmänna-diskussioner
Läst 2219 ggr
Millchan
0

Chinchilla kam!

Hej jag skulle vilja köpa en kam till mina chillor och undrar var man kan köpa en eller om det finns olika!

Har hört att man kan beställa från tyskland och usa men vad finns det för sidor att beställa från?

Tacksam för svar Glad

www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem 

Justsmiile
0

vill också köpa, är kanske någon som vill sambeställa? 
har snackat lite med susanna om det, kom inte riktigt ihåg vad vi sa men :)

Louise Nilsson

Medarbetare på Chinchilla

snaapit.blogg.se

Millchan
0

#1 om du pratar med sussana igen kan du väl hojta till åt mig!

Justsmiile
0

yesbox! :D

Louise Nilsson

snaapit.blogg.se

Zuzziquie
0

Mina kommer från Kanada/USA men vet att Anna/LadyS har försökt att få tag på dem från det stället jag skaffade mina men de var tydligen väldigt svåra att få svar från…

Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor

Zuzziquie
0

http://www.ryersonchinchilla.com/arc_013.htm där är ett ställe de har kammar på, men tror att det var de som Anna försökte få tag på utan att det gick…

Zuzziquie
0

Zuzziquie
0

Men jo, kan tipsa om att sambeställa så delar man på frakten som annars är rätt så dyr…

Eller om det var det här stället Anna provade, nu blir jag osäker? 
http://www.jagschinchillas.com/Equipment.htm

LadyS
0

Jag har lagt ut lite nät över allt nu tycker jag med att maila de olika angående kammar. Jag väntar nu på svar för att se om jag ens får det.

Får jag det som sambeställer jag gärna. Så hojta till om någon är intresserad.

Kan ju säga att jag mailade igår men har än så länge inte fått något svar.

Ska ge mej på och mail lite fler i kväll.

Skriver mer när jag fått någotsvar eller vet något =)

Millchan
0

Haha… tala om en som är ur kass på engelska Skäms, jag sambeställer mer än gärna om nån är duktig på engelska och kan maila ställena!

Och det låter ju som en kanon ide att dela på frakten, hoppas du får lite svar Anna, kan tänka mig att det är fler här som vill ha kammar nu vet att justsmiile också nämt att hon är ute efter en!

Zuzziquie: Tack för alla länkar ska bli kul att kolla igenom i kväll när barnen har lagt sig och det blir lite lugnare här Skrattande.

Justsmiile
0

Oh super! 
vad bra, då är det bara att vänta… ;)
får hoppas man får svar snart.

Louise Nilsson

snaapit.blogg.se

Millchan
0

#10 ja eller hur !

LadyS
0

Hej Alla!

Kan meddela att jag har fått svar från en av de som har trä kammarna. De kostar 35 dollar styck och som jag förstod det så hade han alla nr/storlekar inne.

Frakten hit skulle kosta mellan 20-25 dollar.

Så det är väl bara att vi samställer en lista över vilka vi vill ha och så mailar jag han. Vill gärna maila han så fort som möjligt för sist förlora jag kontakten helt när det gick ett par dagar i mellan mina svar.

Vilka är det som vill beställa och hur många+nr?

Som jag har fattat det så är nr 1 den finaste och så neråt

Kram på er alla

Zuzziquie
0

Kul att du fick tag på honom :)

Kan tillägga att man brukar säga att vill man bara ha en kam så brukar man rekommendera 3:an och vill man ha två så brukar man säga att 2:an + 4:an är de bästa.

De som finns är 1, 2, 3 & 4. 4:an är den med bredast mellan tänderna och 1:an den finaste. 3 & 4 brukar man ha till "vanlig" kamning medan framförallt 1:an bara är för att ta på topparna precis inför utställning.

Justsmiile
0

på vilken av sidorna? :)

Louise Nilsson

snaapit.blogg.se

Millchan
0

#12 vad bra att du fått tag på en som säljer kammar!

Fick du reda på hur lång tid det tar innan kammarna kommer hit, jag vill gärna beställa två kammar nu när vi ändå går ihop och beställer!

Är det faktura eller direkt betalning som gäller???

Litar på Zuzzi och tar 2an och 4an!

Justsmiile
0

då vill jag ha en av 3an :)

Louise Nilsson

snaapit.blogg.se

LadyS
0

När det gäller betalning så är det direkt som gäller. Jag tänkte köra betalningen över Payson/Paypal då det har funkat bäst. Men han tar även visa så det blir inga problem.

Jag vet att jag och Annette talade om Kammar också och hon ville också ha. Så jag ska maila henne och sen lägger jag en beställning.

Susanna.. har inte du nr 1 o 3? Har för mej att det stod det på dina kammar?

Zuzziquie
0

Anna: Nope, stod och valde mellan att beställa 2 å 4 och 1 å 3 men blev 2 och 4 för jag tror/trodde att 1:an var för fin för att kunna använda särskilt mycket…

Millchan
0

kollade valutan i forex och 35 us dollar är likamed  246,74kr tänkte bara om nån var intresserad!

Millchan
0

Anna kolla hur många vi blir så vi vet vad frakten blir på kram!

Snäll du är som fixar!

Justsmiile
0

#19 okej kanon! :D

Louise Nilsson

snaapit.blogg.se

LadyS
0

GoKväll Mina Damer!

Nu har jag mailat mannen som har kammarna och har meddelat han att vi är ett par stycken som vill beställa och inväntar nu om fler vill beställa.

Så han inte tror att vi har hoppat av.

Han fick även min adress och som det ser ut nu så får det plats 6 st kammar i en liten box och den kostar 15 dollar att få hit skickat. Dock har vi redan 6 st kammar som vi har tänkt beställa så blir det fler som vill ha blir det en större låda och en lite högra summa i frakt. Men självklart få vi ju alla dela på den =)

Jag har för övrigt mailat (hoppas det gick fram) till två till som eventuellt vill ha, inväntar svar från dem.

Ska även lägga ut en tråd om det på Svenska Chillaforumet och SCAF också för att se om någon mer vill vara med.

Vore ju trist om någon missa och fick stå för fraken själv. Känns inte schysst =)

Millchan
0

Vilken klippa du är Anna, säg till hur mycket du vill ha så betalar jag in åt dig!

Eh det det kostar hihi!

S*Silverklippan
0

Anna jag har pm'at dig på SCAF forumet.

S*Silverklippan's Chinchilla

Reg. uppfödare SCAF

www.Silverklippan.se

LadyS
0

#24 Silverklippan jag har pm:at dej tillbaka =)

LadyS
0

Hej Alla Go och Glad!

Som ni säkert har sett har jag lagt upp lite trådar ang kammarn på andra forum också. Jag hade tänkt vänta till helgen är över för att se om det är fler som är intresserad av att göra en beställning.

När jag vet hur många kammar det blir kommer jag maila mannen och förhoppningsvis då få en totalsumma som jag sedan kommer kunna räkna ut från vad var och en ska betala.

Vill ni att jag redan från början räknar ut vad det kommer kosta er att få dem hem skickade till er med svensk posten när de väl kommit till mej i den totala summan?

Susanna : Vill du göra mej en tjänst och mäta dina fodral till kammarna? Så jag kan räkna ut vad posten kommer ta för att skicka dem.

Kram på er!

Zuzziquie
0

#26 Lite nyfiken, är det många som har nappat?

Springer och mäter på en gång ;)

Zuzziquie
0

Så, vägde 32g. 22 cm x 7.3 cm och så ca 1.4-1.5cm "hög"!

LadyS
0

Tack så mycket Susanna för måtten. Nu ska jag ge mej på att räkna ut vad portot blir inom Sverige ;) Det kan ju bli en utmaning, då jag aldrig har fattat mej på det där.

Vi är idag 6 st som vill beställa. Så vi blev lite fler än 3 st =)

Justsmiile
0

jätte snällt anna! 
det är bra att vi blir fler :)

Louise Nilsson

snaapit.blogg.se

Millchan
0

Hej Anna hur går det med kammarna???

LadyS
0

Hej!

Jag har nu mailat han hur många kammar det blev och väntar nu på svar på hur mycket frakten kommer kosta så vi kan räkna ut den på oss alla.

Så fort jag vet det kommer ni få veta hur mycket ni ska betala in och när jag har pengarna kommer jag betala han och hoppas på att kammarna trillar in så fort som möjligt.

Uppdaterar er när jag vet mer. Kram på er!

Millchan
0

Hur många blev vi till slut?

Kul att det är på gång!

LadyS
0

Vi blev 6 st som vill beställa och totalt 9 kammar.

LadyS
0

Hej Alla Go o Glada!

Nu har jag sammanställt allt och fått alla uppgifter från Rich. Så var och en av er har nu fått en mail angående betalninge.

Läs och följ dem ;)

Nä all betalning är gjord så kommer jag maila Rich och slutföra beställningen. Och förhoppningsvis har vi våra kammar snart =)

Kram på er alla!

LadyS
0

En liten Uppdatering!

Jag har nu gjort betalningen/beställningen och mailat Rich! Jag hoppas på att få svar i kväll. Han har varit rätt snabb med sina svar denna gången.

Jag har även mailat ut denna infon till er på era mail.

Jag hoppas att vi snart ska ha våra efterlängtade (iaf från min sida) kammar.

Kram på er så länge!!

EA.Chinchilla
0

Synd att jag såg den här tråden nu :p

LadyS
0

#37 Ja det va verkligen synd att du inte såg den tidigare. Nu har vi tyvärr redan lagt beställningen och den är på väg till Sverige så jag kan tyvärr inte komplettera den heller.