Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett11-avel-och-uppfödning
Läst 2031 ggr
UlrikaD
0

Bebis på villovägar!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jisses, vilken dag!Förvånad

När jag vaknar ser jag att ett gäng katter sitter med nosarna precis utanför dörren till chillorna med öronen på spänn. Undrar ju naturligtvis varför de sitter så, de kan ju vara extra alerta när chillorna busar men jag hör inget.

Sen hör jag pip! Varför hör jag pip därinne?

Jag har ju i stort sett alltid Sambal och Prime ute när ingen annan är ute. De är alltid ute när jag sover och så går de in och ut i buren som de själva vill.

De har suttit tillsammans ett bra tag nu och jag har ju koll på Sambal ifall hon skulle bli dräktig men det har inte blivit något vilket ju har varit ganska bra, för då har de ju kunnat fortsätta att vara tillsammans.

Sambal har inte accepterat någon på flera år sedan hennes syster dog förrän hon valde Prime och flyttade ihop med honom alldeles på egen tass.

Men tillbaka till pipet…

Går in och ser Prime sitta på en hylla i buren och Sambal på golvet framför garderoben.

I den garderoben finns ett litet hål där en gång för längesedan en hamster rymde in och jag fick bryta upp halva väggen för att få ut den. Sedan dess har jag bommat igen det där ordentligt.

Trodde jag iallafall.

Sambal har alltså fött en bebis mellan chillaburen och garderoben. Varför det nu skulle vara ett bra ställe att föda bebis. Sen har bebis tagit sig in i hålet och sen inte kommit ut igen.

Jag har inte sett minsta tecken på att Sambal varit dräktig, inte någonting.

Försöker ju få ut bebis, går inte alls. River loss hela väggen (igen) men bebis är inte där. Var är bebis?

Jo, det finns ännu ett hål som går in under sockeln under hela garderoben som täcker en halv vägg. Bebis tänker inte komma ut alls.

Slutar med att jag får stå och slita upp hela golvet bit för bit i småstrimlor. Och där i ett hörn sitter bebis och undrar vad som står på.

Och mitt rum är fullt av träflisor precis överallt!!

Bredvid mig hela tiden har Sambal suttit och bara väntat. Hon tog tacksamt emot sin bebis och återförenades med glada pip.

Hade ju hoppats att bebbe kunde varit en tjej så Sambal kunde fått sällskap nu då, men nä, en liten pojke var det så klart.

Nu har de fått Ny bur och Prime ser mest fundersam ut och undrar var hans fru tog vägen.

LadyS
0

Oj! Men vilken tur att du fick tag i den lille.

Och grattis till det nytta tillskottet i familjen =)

chinflickan
0

Oj då! :O men vad bra att du fick den fram igen!

Anne.K
0

Oj vilken grej :O men tur att allt löste sig :) men tråkigt för Prime som har en försvunnen fru nu :P

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Wand
0

Men herrejisses! Vilken tur att du fick ut lillbebisen, och att du upptäckte det hela! Mindre tur för golvet kanske…

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Millchan
0

Oj vad det kan gå och vilken tur att du hittade lill bebben, skönt att du slapp vänta dom 111 dagarna, en förskotts advents present Glad

www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem 

UlrikaD
1

Det var väl lite för mycket spänning för en dag kanske. Men Sambal och bebis mår jättebra. Bebis har jag döpt till David Copperfield för han gjorde som trollkarlen och försvann.Flört

Prime fick en ny fru idag, men jag vet inte, det är ju inte Sambal säger han, men söt var hon ju iallafall.Skrattande

mocchino
0

Men shit! Ja är det inte det ena så är d det andra! Haha! ;D Gullunge då! :D Jag vill också ha chilla bebisar! Men inte som kryper in bakom väggar och under golv! ;P Thihi! ;D

Grattis MORMOR! ;D

// Nathalie

UlrikaD
0

#7 Tack:)

Nej, det var lite dumt. Ännu en orsak till att jag aldrig kan flytta härifrån. Hela garderoben uppbruten. Hoppsan, liksom..

mocchino
0

#8 Äsch garderober är ute ur modet sedan länge! ;P

// Nathalie

Fridaaaa
0

ojoj så tokigt det kan bli. Tur att du fick ut ungen.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.