Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett01-allmänna-diskussioner
Läst 3778 ggr
Anne.K
0

Hängmatta/hängtunnel

Jag skulle vilja hitta något bra å billigt ställe där man kan köpa mjuka sköna hängmattor eller tunnlar som man kan hänga up i chillornas bur, tror det skulle va mysigt för dom att ha lite sånt :)

så vore ju kul om man kunde hitta billiga såna att köpa :)

att sy såna själv tänker jag inte ge mig in på eftersom jag inte har nån symaskin å är dålig på att sy för hand :P

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Zuzziquie
0

http://chinchilla.se/Items.aspx?catId=18

eller
http://www.silverklippan.se

eller
http://www.petpile.dk

eller
http://www.maloubi.com

Maloubi kommer för övrigt komma över och stå och sälja sina produkter i Svalöv!

Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor

Anne.K
0

tack så mycket för länkarna :) ska genast ta å checka in dom ^^

LadyS
0

Om du är lite händig kan du ju alltid sy ett par själv också… Lite pilleri men väldigt skoj =)

zandrina
0

Om/När jag skaffar chillor så kommer jag nog sy mina egna tunnlar och sängar! Syr ju mina egna kläder, så det borde inte vara allt för svårt eller hur?

LadyS
0

#4 Om du syr dina egna kläder så borde du kunna sy en och annan hängtunnel =)

Själv syr jag mina och jag kan då inte sy kläder Flört Och jag är väldigt nöjda med mina än så länge =)

zandrina
0

Hehe, vad bra - kanske kan sy lite mer avancerade saker och sälja? ;)

Anne.K
0

Det slutade med att det blev hemmagjorda hängmattor iaf :P

LadyS
0

Jag har sytt två stycken hängkojor… och håller nu på med hängmattorna. Dock håller jag även på med burbygge så det går inte så fort fram =)

Men sakta men säkert så blir det klart =)

Anne.K
0

Burbygget är ju det som e jobbigast :P våran bur tog en hel dag att bygga :P hängmattorna gick däremot snabbt :)

LadyS
0

#9 Jo visst är burbygget jobbigast. Vi har nog hållt på med mina två i ca 2 månader. Dock har det stott still i perioder och sen har man all den där jävla torktiden… Den har ju gjort så dagarna bara har tikat på.

Men nu så börjar jag äntligen se ett lite ljus i tunneln av att det börjar bli klart.

Passar ju bra tt kunna sitta och sy lite hängmattor och dyligt under tiden man väntar på att färg och div ska torka bli klart =)

Du skulle inte vilja lägga upp en bild på din hängmatta och bur?

Anne.K
0

Jodå, bilder kommer upp lite senare idag :) hinner inte just nu, men sen fixar jag ^^ tror jag fixar en egen burtråd helt enkelt :P

zandrina
0

#10, vilken färg blev det till slut? Den som dem tipsade om som var gjord av typ vegetabiliska oljor? Kommer inte ihåg vad den hette!

LadyS
0

#12 Burarna blev vita… Och jag kan ärligt säga att jag hoppa allt det där med mineral och vegetabilisk oljefärg. Här körde vi utsidan med vanlig vägg förg då jag anser att jag kommer ha koll på mina när de är ute och rör på sej och har då koll om de provsmakar buren utvändigt.

Invändigt tog jag någon vit färg som passa både trä och metal.Eftersom allt är målat invändigt valde jag att sätta metalband på hyllplanen (i hop om att få behålla de så hela så länge som möjligt ;).

Tittade runt lite på olika chilla folks burar och de flesta har använt vita hyllplan eller helt enkelt en garderob. Och de är ju inte direkt målade med ätbar färg. Så jag testar. Får ju ha lite extra koll bara så de inte tuggar i sej för mycket.

Men har planerat att jag ska sätta in så mycket annat som möjligt som de kan tugga och bita på. Helt enkelt saker de kan äta upp och leka med som är säkra =)

Jag kommer så fort jag har fått in alla bilder i datorn och burarna är klara lägga upp en tråd här om bygget. Tror det blir i slutet av denna veckan. Borde vara klar då =)

BusBella
0

Tass-shoppen finns det ju, dem har rea nu.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

Anne.K
0

Detta är inte aktuellt för mig längre då jag skrev detta i agusti :P