Blocketannons
Jag ska ju köpa chinchillor, så idag har mamma skickat tre stycken blocketannonser till mig att kolla på och en av dem var denna http://www.blocket.se/vi/36732801.htm. Asså herregud, tycker det är smått hemskt. Hon tar ut en chinchilla i sin luva, och hon låter den springa löst i skogen! Faror med det: han kan rymma, han kan bli uppäten, han kan bli stressad/skrämd, han kan bli sjuk pga om det är för kallt eller varmt, han kan bli blöt, helt kort sagt kan han dö. Stackars liten chilla.

Hon är dock tretton år och vet väl inte bättre. Tyvärr tar inte många reda på fakta om djur innan de köper dem.
Sen kan man ju tycka att det är föräldrarnas sak att se till att ens barn tar hand om djuret rätt.
Hon har tur som fått tre hanar att samsas och inte slåss i samma bur iallafall, så de måste trivas iallafall.
#1 Ja, det är ju det men hur ung hon än är ska väl djuren skötas om ordentligt.

#2 Jo, håller med. Men är man under 18 år och bor hemma så är det föräldrarna som har det yttersta ansvaret att djuren får rätt skötsel. Så man skulle vilja skälla lite på föräldrarna istället:)
#3 Jag skulle vela skälla lite på allihopa, men jag kommer inte maila dem för det kommer dem ändå inte lyssna på.

Nu spelar det ju inte så stor roll i och med att de ska säljas ändå.
Hoppas bara nästa ägare har lite mer koll på vad en chilla är för djur.
#5 Ja, det får man ju hoppas på.