Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett01-allmänna-diskussioner
Läst 4703 ggr
Anne.K
0

Tips på aktivering av chillor?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag undrar om ni har några tips om hur man kan aktivera chillorna utöver deras dagliga springa-runt-överallt-i-rummet-och-hoppa-på-matte bus Oskyldig

Känns som att det vore roligt att aktivera dom på något sätt på ett sätt som dom lätt kan förstå sig på när man är små busiga chilla flickor och fortfarande barn som gärna inte sitter still knappt en sekund Tungan ute

Någon som har roliga tips? :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Anne.K
0

.

Mysdjuret
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag brukar låta dem springa runt i en motionsboll. Man hittar inte dem så lätt i vanliga djuraffärer. jag beställde min via nätet. mina chillor älskar att springa runt i den och undersöka. :)

"Man telur hann er guð. Við erum að drepa móður okkar, og snýr baki við það."
tass och gos/ djurälskande tös

Justsmiile
0

jag skulle inte rekomendera att stoppa in chinchillan i en boll… vet vilken du menar men mina skulle blivit extremt stressade och det vill jag inte utsätta dem för

Louise Nilsson

Medarbetare på Chinchilla

snaapit.blogg.se

Anne.K
0

Jag har mina chillor lösa och skulle aldrig stoppa dom i en boll Förvånad

Justsmiile
0

#4 mmh samma här

Louise Nilsson

snaapit.blogg.se

Anne.K
1

är ju inte bra för ryggen heller att ha dom i bollar. dessutom är en boll alldeles för instängt.

Justsmiile
1

japp, samma som de här hjulen som man har till hamstrar fast i stor modell, det skadar deras ryggar och det skulle jag aldrig gjort mot mina.

Louise Nilsson

snaapit.blogg.se

Anne.K
1

tycker #2 borde läsa på mer om chinchillor.

Nominom
1

Mina Chillor älskar när jag gör lite förändringar i rummet, ex ställer en pall mitt på golvet, då undersöker dom den och springer runt den osv.

Anne.K
1

#9 lite sånt har jag oxå gjort, ställer ut lite saker mitt på golvet, typ en välvd takpanna , den gillar dom att både gömma sig i å springa ovanpå, sedan brukar de gilla att klättra på data stolarna, och på en fotpall och självklart på matte :P

Men känns som att jag vill hitta på mer saker till dom :) vill stimulera dom så mycket det går så att det alltid är spännande och intressant att komma ut ur buren :)

Mysdjuret
0

Achangra, jag vet att det kan verka som att jag är okunnig. trots allt har jag bara haft mina chinchillor sen i vintras. jag är inte så erfaren men jag har läst på. Det där med bollen var den ända TILLFÄLLIGA lösningen jag kunde hitta på. vi har katter som är mest utekatter. men dom är mycket bra på att smita in. jag har haft en incident då jag hade en av chillorna ute, och sen kom en av katterna in utan lov och började jaga den! vill helst inte riskera att det händer igen eller värre saker. Dessutom kommer jag inom kort flytta hemifrån och då ska jag låta dem springa fritt såklart.

Anne.K
0

#11 inte meningen att låta så brysk och hård mot dig. Hoppas du inte tog illa vid dig, jag ville bara få dig att förstå att vissa saker är inte bra. sedan kanske jag gjort det på fel sätt och ber om ursäkt om du tagit illa vid dig.

Alla börjar vi som nybörjare. Jag är själv nybörjare med chinchillor, men är ändå väldigt strikt med hur jag sköter mina älsklingar så att dom får ett så bra liv som möjligt.

Men jag rekomenderar dig att sluta med bollar och stäng in dig i ett rum istället tillsammans med dina chillor, då är dom trygga. Jag har själv katter, som till och med lever inne hela tiden men dom kommer inte åt chillorna, för jag har ett rum som jag stänger dörren till där chillorna kan springa fritt utan att katterna kommer åt dom :)

Något rum med dörr lär ju ni ha oxå ;)

Mysdjuret
0

konstigt nog har vi inget rum med dörr :S vi bor i en mycket liten lägenhet på en gård (nödlösning) som brukade vara kontor. sladdar, kontakter och sånt överallt, ställen dom kan krypa under så man inte får tag i dem.. mm. vi ska flytta inom 2 år så då blir det förhoppningsvis mycket bättre. jag ska sluta med bollen det var också en tillfällig nödlösning.

Anne.K
0

Har ni inget badrum annars då som är nogorlunda rymligt då?

Mysdjuret
0

nope :/ mycket liten toalett. inte större yta än deras bur.

Anne.K
0

Puttar!

Ingen annan som har roliga tips på vad man kan hitta på med sina luddisar när man har deras lekstund? :)

BusBella
0

Mysdjuret, kan du inte stänga dörrarna och fönstrena när chinchillorna ska vara ute så att katterna inte kan komma in?

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla